גורמים בממשלה מותחים ביקורת נוקבת על ההנחיות שפרסם הערב (רביעי) משרד הבריאות בנוגע לנגיף הקורונה, וטוענים כי במשרד צריכים להתחשב באספקטים הכלכליים - כך דווח ב"חדשות 12".

"ההנחיות של משרד הבריאות גובלות בהיסטריה, ולא מתחשבות בנזקים הכלכליים. מבחינת משרד הבריאות אפשר היה לסגור את גבולות ישראל, זה מטורף ובלתי ישים. אם כל כך חרדים מהדבקות מאירופה, אז למב לא סוגרים את הגבול לחוזרים מארה"ב? משרד הבריאות דואג בעיקר שלא יהיה עוד עומס בבתי החולים, אבל צריכים להבין שם גם שיקולים כלכליים", אמרו הגורמים.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, נכח באולפן והשיב לטענות: "הבריאות והכלכלה הולכות יד ביד, כשהבריאות הולכת צעד אחד קדימה. אם יקרה פה מה שקרה באיטליה-שתי המערכות יקרסו. על כל צעד שקיבלנו אמרו שאנחנו היסטריים, ואחרי כמה ימים התברר שמזל שעשינו את זה. הדברים נראים דרמטיים והם אכן דרמטיים, אבל האלטרנטיבה יותר גרועה. היום יש לנו שליטה על התחלואה".

בר סימן טוב התייחס למצב התחלואה בישראל: "המצב פה טוב, אנחנו יודעים על כל חולה ממי הוא נדבק, כי קבענו כללים נוקשים. אם נגיע למצב של הדבקות שלא ידוע המקור שלהן, ננקוט צעדים יותר נוקשים. אני מופתע לטובה מההיענות של הציבור להנחיות, יש פה הבנה. ככל שהזמן חולף אנחנו לומדים יותר ויותר על המחלה, נעשים ניסויים בעולם".

כשנשאל האם הצעדים נובעים מהיסטריה שמקורה במניעים פוליטיים, ענה: "חס וחלילה, אנחנו רוצים להיות במצב יותר טוב מהעולם. קח את איטליה, אם היית מחזיר אותם חודשיים אחורה הם היו קובעים כללים הרבה יותר נוקשים. אנחנו לוקחים החלטות קשות, אנחנו מקווים שלא נפגע באירועים בהיקפים גדולים יותר".

כשנשאל לגבי האפשרות שתיאסר הכניסה על נוסעים מארצות הברית, ענה: "לא היה שום שיקול שאינו בריאות הציבור. הנתונים משם מדאיגים אבל לא ברמה שמחייבת צעדים. אנחנו מסוגלים לקבל החלטה על מה שיהיה צריך לעשות. אם נצטרך, לא נהסס לעשות את זה. אמרנו לכל הישראלים לשקול נסיעות לחו"ל".