תשעת הישראלים שנסעו על "ספינת הקורונה" היפנית ונמצאים בבידוד בתל השומר מאז שובם ארצה, צפויים להשתחרר היום (חמישי) אחר הצהריים מבידוד. שחרורם יתאפשר במידה והבדיקות שייערכו להם אחר הצהריים יימצאו תקינות והם יימצאו בריאים. במקביל, 40 סוהרים מבתי כלא שונים נמצאים כעת בבידוד לאחר שחזרו אמש מחו"ל.

בתוך כך, משרד הבריאות הגיש אתמול תלונה במשטרת מחוז תל אביב, נגד מאיר כהן, הזכיין של הפיראט האדום בגין להכשלת עובד ציבור, מסירת מידע כוזב והטעיית הציבור. במשרד הבריאות טוענים בתלונתם כי בהתחלה מסר הזכיין של הפיראט האדום כי שהה במקום זמן קצר ובשל כך לא נדרש בידוד, אלא שאז בעקבות מידע שהגיע הוא אישר כי שהה שם זמן רב ולאורך כך כשאובחן כנשא המחלה הסתבר שהדביק את אשתו, חיילת שעבדה בחנות וגם עובדת זרה שהיתה איתו במגע. הוא חשוד בין היתר גם בהפצת מחלה.

הישראלים השבים מ''ספינת הקורונה'' (צילום: שגרירות ישראל ביפן)
הישראלים השבים מ''ספינת הקורונה'' (צילום: שגרירות ישראל ביפן)

כאמור, עד כה משרד הבריאות הגיש עשר תלונות נגד אזרחים שהפרו את חובת הבידוד שהוטלה עליהם. נציין, כי מדובר בעבירה שהעונש עליה הוא בין שלוש לשבע שנות מאסר. התלונות הוגשו בעקבות הסחף והפאניקה שמעוררת המגפה בארץ. כהן שוהה בימים אלה בבידוד, והוא יזומן לחקירה לאחר שיישוחרר.

חיטוי מפני קורונה ב''פיראט האדום'' (צילום: פרטי)
חיטוי מפני קורונה ב''פיראט האדום'' (צילום: פרטי)

כמו כן, משרד הבריאות הודיע כי קבוצת תיירים מיוון, ששהתה בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית בין התאריכים 19 עד 27 בפברואר, ולאחר חזרתם ליוון חלו ונמצא כי הם חיוביים לנגיף קורונה החדש. מהמשרד נמסר: "אנו עורכים חקירה אפידמיולוגית, בשיתוף הרש"פ, והמידע הרלוונטי יועברו לציבור בהקדם".

שרת התרבות והספורט, חברת הכנסת מירי רגב פנתה לגופי התרבות והספורט ומסרה כי "יש להישמע להנחיות משרד הבריאות ולפעול באופן מלא בהתאם להנחיות". עוד נמסר כי היא הנחתה את מנכ"ל משרדה לפעול כדי לוודא שכל גופי התרבות והספורט פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות כדי לשמור על בריאות הציבור, הספורטאים, והאמנים גם יחד, ולמנוע ככל שאפשר את התפשטות הנגיף. "השרה הנחתה לקדם דיון בין שני המשרדים כדי לבחון דרכים לסייע לגופים לעמוד בהתחייבויות שלהם ככל שניתן, ולמנוע הישנות של מקרים כפי שקרה עם מכבי תל אביב, שפעלה בניגוד להנחיות משרד הבריאות", נמסר עוד.

במקביל, ראש העיר ירושלים משה ליאון הודיע על דחיית המרתון לאוקטובר הקרוב, אחרי החגים. "בתום הערכת מצב שכינסתי היום עם כל הגורמים העירוניים ובתיאום מלא עם משרד הבריאות הנחתי על היערכות מיוחדת של כלל המוסדות בעיר כדי להתמודד יחד בצורה המיטבית ביותר עם האתגר הבריאותי שמציב בפנינו נגיף הקורנה. אני סמוך ובטוח שירושלים, עיר הנצח, שכבר עמדה בפני אתגרים רבים בעבר תדע לצאת חזקה ומחוזקת גם מהמשבר הזה", אמר, "אני מודיע שמתוך אחריות לתושבי העיר ולשלומם החלטנו לפי שעה לדחות את המרתון לאחרי החגים. אני מדגיש - לדחות. דבר לא יעצור את הריצה קדימה של ירושלים והמרתון יתקיים. כרגע הוא מיועד לאוקטובר הקרוב. אחרי החגים.  הוא לא בוטל, הוא נדחה".