בהלת הקורונה: משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי שבעה בני אדם ברשות הפלסטינית אובחנו הערב (חמישי) כחולים בנגיף הקורונה. חלקם או כולם עבדו בבית מלון בעיירה בית ג'אלה, הסמוכה לבית לחם.

מוקדם יותר היום הכריז משרד הבריאות ברשות הפלסטינית על מצב חירום במחוזות בית לחם, יריחו ועמק הירדן, כולל סגירת כל מוסדות החינוך ובתי התפילה, והפסקת כל הפעילויות והכנסים בבית לחם למשך 14 ימים. 

המשרד החליט גם לקטוע את האירוח של כל התיירים ולבטל את כל ההזמנות בכל בתי המלון ברשות הפלסטינית. בנוסף, הוחלט להפוך את המרכז לטיפול במכורים במחוז בית לחם למרכז בידוד לחשודים כנשאי הנגיף. זאת, בנוסף להפיכת בית המלון "אנג'ל" ברחוב א-סאהל בבית ג'אלה למרכז בידוד, ולבדוק את התיירים הנמצאים כעת בבית לחם על פי הוראות משרד הבריאות וארגון הבריאות העולמי.

נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל,פלאש 90
נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל,פלאש 90

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי ישנם מספר חשודים כנשאי הנגיף הקטלני בקרב הפקידים באחד מבתי המלון. בהודעה נמסר, כי נלקחו דגימות וממתינים לתוצאות. "על כולם להתאזר בסבלנות ולהיות רגועים, וכן להמתין להוראות המשרד לגבי דרכי ההתגוננות", נמסר מהמשרד.

דובר משרד הבריאות, טריף עאשור, אמר כי "לקחנו דגימות מתיירים פולניים ואמריקאים, וכן מ-21 עובדים באחד מבתי המלון". לדבריו, "רוב הבדיקות היו שליליות, אולם היו כמה מקרים שבהם חשדנו כי הם נשאים לנגיף, והעברנו את הדגימות לצד הישראלי".

ביתר עילית החליטה לאסור כניסת פלסטינים מבית לחם  

מאיר רובינשטיין, ראש העיר של ביתר עלית, כינס את בכירי העירייה ומנהלי האגפים הרלוונטיים יחד עם נציג משרד הבריאות הממונה לשעת חירום מר אלחנן ירס, כדי לבחון את דרכי ההתמודדות עם נגיף הקורונה. בין היתר הועלתה בישיבה סוגיית הפועלים הפלסטינים הנכנסים אל העיר ודרכי ההתמודדות עם נגיף הקורונה שהתפשט גם ברשות הפלסטינית. 

בישיבה החליט ראש העיר כי לא תתאפשר כניסת פועלים פלסטינים מהעיר בית לחם ממחר עד להודעה חדשה, בשל הידבקותם של שבעה מתושביה בנגיף. "התורה מצווה אותנו 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'", אמר רובינשטיין והוסיף: ״זאת חובתנו. אנו נשמעים להוראות משרד הבריאות ונפעל כדי למגר ככל הניתן את ההידבקות בנגיף. אני מבקש מהציבור לשמור על ההנחיות ולא להפר אותן לטובת כולנו״.

בתוך כך החליטה המועצה האזורית אל-קסום להורות לכל מנהלי בתי הספר וגני הילדים לבטל את הטיולים. מדובר ב-34,500 תלמידים ותלמידות. בנוסף, החליטה המועצה המקומית שגב שלום, במשותף עם ועד ההורים העירוני, לבטל את הטיולים החל מיום ראשון הקרוב ל-3500 תלמידים מהגן עד לתיכון.