משרד הבריאות דיווח הערב (חמישי) על פנסיונר ממרכז הארץ שאובחן כחולה בקורונה לאחר ששב מאיטליה ונכנס מיד לבידוד. החולה חזר מאיטליה ב-29 בפברואר ועם נחיתתו נסע מנתב"ג ברכבו הפרטי לביתו ונכנס לבידוד.

להלן פרטי הטיסה בה נכח הגבר, המחייבים את האנשים שהיו עמו על טיסה זו להכנס לבידוד: טיסה  ונציה - ת״א, חברת איזיג׳ט שיצאה בשעה 12:20 בתאריך ה-29 בפברואר ומספרה EJ3342. על פי נתוני משרד הבריאות מדובר בחולה ה-17 שנדבק בנגיף בארץ.

מוקדם יותר הודיע המשרד כי גבר בן 38 ממזרח ירושלים אובחן כחולה לאחר שנדבק בנגיף. החולה הנו נהג אוטובוס תיירים שהיה במגע עם תיירים מספרד, גרמניה, יוון.

החולה הועבר לאשפוז בבידוד במרכז הרפואי "פדה - פוריה" בטבריה לאחר שחש ברע ואובחן כחולה בדלקת ריאות. מבית החולים נמסר כי מצבו יציב ובהכרה מלאה, והוא מטופל בחדר מיוחד עם תא לחץ שלילי.

ביום רביעי בלילה הודיע משרד הבריאות כי שלושה מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה אובחנו בארץ. בין החולים, תלמיד כיתה ט' שעבד בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה, לקוחה ששהתה ב"פיראט האדום" מעל לכ-15 דקות וחולה נוסף, ששב מאיטליה ב-29 בפברואר ושהה בבידוד בית.

החולה ששהתה בחנות באור יהודה הנה סגנית מנהלת מבית ספר בקריית אונו, שנמצאת כעת בבידוד. תלמידי כיתתה, ה'1 (27 במספר) הוכנסו הבוקר גם הם לבידוד.

עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי מצבם של החולים קל והם נמצאים בבידוד וכי חולה אחת הועברה לבית החולים "שיבא" בתל השומר. 

ביום שני דיווח משרד הבריאות על שלושה חולי קורונה נוספים, אחת מהם הנה חיילת צה"ל. בהודעת הצבא צוין כי מצבה קל, והיא פונתה למתחם המבודד בבית החולים "שיבא" על ידי מד״א. בצה"ל הדגישו כי מתבצעת בדיקה לאיתור אנשים נוספים שהיו בסביבתה.

ב-26 בפברואר ניגשה החיילת למרפאת בסיס מטכ״ל בנסיבות שאינן קשורות בנגיף או בתסמיניו. למחרת חזרה החיילת בבוקר לאותה המרפאה בשל אותן הנסיבות, שלא קשורות לנגיף. בתום הבדיקה חזרה החיילת ליחידתה. בצהריים, עם פרסום דבר הידבקותו של הנוסע מאיטליה בנגיף, אדם איתו באה במגע במסגרת עבודתה האזרחית, הונחתה החיילת להיכנס לבידוד ביתי. עד כה, כ-334 חיילים נמצאים בבידוד, כאשר מרביתם חזרו מחופשה פרטית מחו״ל ומקצתם פגשו במשלחת מקוריאה הדרומית או בחולים שאובחנו לאחר ששבו מאיטליה.