מהגליל העליון תגיע בשורת החיסון לקורונה? קרן ההשקעות הגלובאלית OURCROWD הודיעה היום (רביעי) על הובלת השקעה של 12 מיליון דולר בחברת MIGVAX (חברת בת של מכון מיגל) בקרית שמונה, שהוקמה לאחרונה, על מנת לפתח חיסון נגד נגיף הקורונה. חברת MIGVAX תמוקם במכון מיגל למחקר חקלאי, הפועל בקרית שמונה.

צוות החוקרים של מיגל משתף פעולה בשנים האחרונות בפיתוח חיסון נגד נגיף ברונכיטיס זיהומי, זן מניגף הקורונה, הגורם למחלות הסמפונות המשפיעת על עופות. יעילותו של חיסון העופות הוכחה בניסויים בבעלי חיים, שנערכו במכון הווטרינרי בישראל. מאז התפרצות נגיף הקורונה בעולם, פועל צוות החוקרים של MIGVAX ומשתמש בשיטות שנלמדו מהחיסון הקיים, בניסיון לפתח חיסון אנושי לקורונה.

מנכ"ל מכון המחקר מיגל, דוד זיגדון, ציין ששיתוף הפעולה וההשקעה של מכון המחקר מיגן , יסייעו בזירוז תהליכי הפיתוח ויסללו את הדרך לניסויים קליניים לייצור המוני של החיסון במהירות האפשרית לכלל האנושות. "בתום ארבע שנות מחקר של צוות החוקרים הרב תחומי במיגל, במימון משרד המדע והטכנולוגיה ובשיתוף משרד החקלאות, אנו סמוכים ובטוחים, כי החיסון נגד הקורונה יהיה מוכן לניסועיים קליניים בתוך חודשים ספורים", הוא העריך – "החיסון צפוי להיות במתן אוראלי (דרך הפה) ובטוח לשימוש גם בקרב בעלי מערכת חיסונית מוחלשת , עם סיכוי נמוך לתופעות לוואי". לדבריו, MIGVAX עושה שימוש בחלבון כימרי, המציג את החלבונים הנגיפיים למערכת החיסון דרך הלוע.

קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

מייסד ומנכ"ל OURCROWD, ג'ון מדבד, ציין בעקבות ההחלטה על ההשקעה בחברה מהגליל העליון: "אנו נרגשים מההזדמנות להשקיע בפרוייקט שמשמעותו רבה לכל כך הרבה אנשים. המירוץ לחיסון נגד וירוס הקורונה הינו למטרת הצלת חיים רבים בכל העולם ואנו אסירי תודה על היכולת לתמוך במאמץ חשוב זה".

מוריס לסטר, שותף ב-OURCROWD ואשר מוביל את ההשקעה הוסיף: "אנו חשים, כי החיסון כבר הראה בטיחות ויעילות גבוהה במודלים של בעלי חיים ומאמינים, כי הגישה במחקר זה בטוחה יותר עם סיכוי גבוה יותר להגיע לתגובה חיסונית משמעותית".

מכון המחקר מיגל מתמחה במדעי הביוטכנולוגיה, מדעי המחשב, מדעי הצומח , חקלאות מדוייקת ומדעי הסביבה וכן במזון, תזונה ובריאות. מיגל נחשב למרכז המו"פ האזורי הגדול ביותר במשרד המדע והטכנולוגיה ובמכון המחקר מועסקים 310 עובדים, בהם 90 דוקטורנטים ו-190 חוקרים.