מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קובנטרי באנגליה, מנפק בשורה עבור כל שונאי הספורט שמתקשים להניע את גופם, לאחר שמצא כי רחצה באמבטיה חמה או בג'קוזי מניבה יתרונות בריאותיים רבים, כמו אלה שמתקבלים לאחר פעילות אירובית בעצימות נמוכה עד בינונית כגון הליכה, ריצה ורכיבה על אופניים.

המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Applied Physiology, ביקש לבחון כיצד אמבטיות חמות וסאונות משפיעות על הגוף שלנו ומשפרות את בריאותנו, באמצעות השוואה בין התגובות הפיזיולוגיות העולות מביצוע של פעילות גופנית לאלה המתקבלות מחימום גוף פסיבי. לשם כך המשתתפים התבקשו להשתכשך בג'קוזי ולדווש על אופניים בעצימות בינונית - במשך פרק זמן זהה.

החוקרים מצאו כי השהייה במים החמים הגבירה את זרימת הדם, את טמפרטורת הגוף ואת קצב הלב – באותו אופן שהגוף מושפע מפעילות גופנית – מה שיכול לעזור בשיפור בריאות הלב וכלי הדם, בעידוד צמיחת התאים ואף לשמש כנוגד דיכאון. היתרונות כוללים גם לחץ דם נמוך יותר, דלקת מופחתת ורמת סוכר מאוזנת יותר בדם בקרב אנשים עם סוכרת מסוג 2.

לפי החוקרים, הממצאים מעניקים אפשרות חלופית למי שאינו מסוגל או שלא מתחשק לו לבצע פעילות גופנית, כדרך קלה לשיפור הבריאות. אך למרבה הצער, בילוי ממושך באמבטיה חמה לא יעזור בהשלת הקילוגרמים העודפים ששורפים בעת פעילות גופנית.