ישראל תעביר לרשות הפלסטינית בימים הקרובים 1.2 מיליון חיסונים נגד קורונה של חברת פייזר, שתוקפן פג בקרוב, כך סוכם היום (שישי). המתווה אושר בהתאם להמלצת הגופים הרלוונטיים ולאחר קבלת כלל האישורים הנדרשים. בנוסף לכך, האישור התקבל לאור העובדה, כי מלאי החיסונים שבידי ישראל עונה על כלל הצרכים כיום.

בתמורה לחיסונים שיועברו, תקבל ישראל כמות זהה של מנות חיסון חדשות מחברת פייזר במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2021, על חשבון המשלוח שמיועד לרשות, זאת על מנת להבטיח שלא יהיה מחסור בחיסונים בישראל.  

"משלוח החיסונים המדובר הוא מעט מדיי ומגיע באיחור ניכר. במקום לקחת אחריות ולספק חיסונים ללא דיחוי לכלל האוכלוסייה וללא התחשבנות מיותרת, ישראל מנהלת סחר מכר סביב חייהם ובריאותם של מיליוני בני אדם", מסרה ע'אדה מג'אדלה מעמותת רופאים לזכויות אדם.

"לישראל יש חובה מוסרית וחוקית לפי הדין הבינלאומי להבטיח את בריאות התושבים בשטחים הנתונים לשליטתה. העובדה כי עד כה העבירה ישראל חיסונים בודדים בלבד היא אות קלון והתנערות מבישה מאחריות. על ישראל לספק לאלתר חיסונים לכלל תושבי הגדה המערבית ורצועת עזה", הוסיפה. 

לפי נתונים מהיממה החולפת, ברשות הפלסטינית כיום ישנם 3,584 חולים מאומתים. בבתי החולים ביהודה ושומרון מאושפזים 15 חולים - תשעה מהם במצב קשה ושניים מונשמים - ו-2,300 בדיקות נערכו ביממה זו. בעזה יש 65 חולים בבתי החולים, מהם 38 במצב קשה ואנוש.