מתוק וטעים? רבים סוברים שמדובר במתכון בטוח למזון לא בריא. אז זהו, שלא. לפחות לא תמיד.מחקר חדש מצא כי אכילת כמות גדולה של שוקולד בבוקר דווקא עשויה לסייע לגוף בשריפת השומנים ובהפחתת רמות הסוכר בדם בקרב נשים מבוגרות.

חוקרים מבית החולים בריגהאם שבבוסטון, ארה"ב, בשיתוף עם חוקרים מאוניברסיטת מורסיה בספרד, בחנו את ההשפעה של הוספת שוקולד חלב לתזונת נשים לאחר גיל המעבר. במסגרת המחקר חילקו ל־19 משתתפות במשך שבועיים 100 גרם שוקולד חלב לארוחת הבוקר, שנאכלה תוך שעה מרגע ההשכמה ועד שעה לפני השינה.

מהממצאים, שפורסמו בשבוע שעבר בכתב העת The FASEB Journal, עלה כי למרבה ההפתעה צריכה של שוקולד בשעות הבוקר או בשעות הלילה לא הובילה לעלייה במשקל. החוקרים מסבירים זאת בכך שהשוקולד פעל כנראה כמדכא תיאבון שנבחן על ידי רמות קורטיזול נמוכות. אולם החוקרים גילו כי צריכת השוקולד בבוקר גם סייעה בהפחתת רמות הגלוקוז בדם ובשריפת השומנים, שנבחנה על ידי ירידה בהיקף המותניים של המשתתפות.

באשר להסבר לכך, החוקרים מצביעים על חומרים נוגדי חמצון, פלאבונולים, המצויים באופן טבעי בפולי הקקאו. עם זאת, החוקרים הדגישו כי יש לבצע מחקרים נוספים בקרב גברים ונשים צעירות, כדי לאשש את הממצאים באופן נרחב, שכן המחקר הוגבל לעת עתה רק לנשים לאחר גיל המעבר.