מנהלי מחלקות פנימיות, בבתי חולים ברחבי הארץ, פרסמו הבוקר (שני) מכתב בו טענו כי המחלקות בדרך לשבור שיאי תפוסה של כל הזמנים בעונת הקיץ הנוכחית. המנהלים טוענים בנוסף כי תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022 "לא נותן מענה ולא משקף את מצב המחלקות".

פרופסור אלון הרשקו, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים הדסה אמר: "אני לגמרי משוכנע שעומס האשפוזים הקיצוני בתולדות המדינה, הוא תולדה של מגיפת הקורונה. במשך שנה וחצי הוזנחו מחלות כרוניות ואונקולוגיות. הרבה קשישים הדרדרו תפקודית ומנטלית. זאת תופעה שאינה משתקפת בנתונים המוצגים בפני הממשלה ובתקשורת". מנהל מחלקה אחרת הוסיף לדבריו וטען: "אנחנו נמצאים ב-150% תפוסה, זורקים לנו הצעות ייעול לא רציניות כמו האצת שחרורי בוקר או לשחרר בשבת, המדינה פושטת רגל".

מנהלת נוספת הצטרפה לדבריהם ומסרה: "בואו נראה איך, מי שמתקצב, יודע להשכיב 47 חולים על 38 מיטות. מעבר לכך שזוהי חריגה ברישיון בתי החולים ולמעשה עבירה על התקנות והחוקים של המדינה, הרי לוגיסטית זה מופרע. כשמוסיפים למשוואה זו את העובדה שאין במחלקה מספיק רופאים, אין מספיק אחיות ואין מספיק כח עזר, אז בכלל מדובר בתרגילי פליק פלאק לפנים ולאחור. מגיעות לנו 111 מדליות זהב על ווירטואוזיות ביומיום במחלקות הפנימיות, אבל לא לעולם חוסן".

על פי הודעתם של מנהלי המחלקות, נכון לבוקר זה ישנם בבית החולים ברזילי, בארבע מחלקות שונות, בין 44 ל-60 חולים, במחלקות אשר בהן ישנן 38 מיטות בלבד. בבית החולים זיו, ישנם 45 חולים במחלקה עם 32 מיטות אשפוז, בבית החולים וולפסון 46 חולים על 38 מיטות אשפוז, באסף הרופא 44 חולים על 38 מיטות ובסורוקה 42 חולים כאשר ישנם עוד שלושה חדרים למבודדי קורונה, ובמסדרונות נמצאים עוד שישה חולים, כאשר במחלקה ישנן 38 מיטות בלבד.