מעל 500 מאות מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים לרפואה הפגינו אמש מול ביתה של שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, במחאה נגד כוונתה שלא לאמץ את מתווה קיצור המשמרות מ-26 ל-16 שעות לצד שעתיים חפיפה, וכוונתה להציע מתווה בו המשמרות יקוצרו ל-22 שעות בלבד לצד שעת חפיפה.

השרה ברביבאי הגיבה לביקורת כלפיה בראיון לגל"צ: "המתמחים צודקים, אין ויכוח. אבל ההצעה של חלק מהם מדברת על קיצור התורניות ב-10 בתי חולים תחילה, מה שמותיר 75% מבתי החולים עם תורנויות של 26 שעות. מציעה להציב יעד ריאלי ולרדת באופן מדורג".

בנוסף, מעל ל-1,500 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים חתמו על עצומה אינטרנטית לפיה אם לא יאומץ מתווה 16+2, בכוונתם להתפטר (מתמחים), לסרב להתחיל התמחות (סטאז'רים) או לסרב להתחיל סטאז' (סטודנטים).

ד"ר לירן נבט גולן, מתמחה ברפואה דחופה, אמר הבוקר (ראשון) בראיון בגל"צ: "כל פתרון שהוא לא 18 שעות ולא מעבר - לא יתקבל. נתפטר כולנו ונשבית את בתי החולים בארץ. חתמנו על מכתב שמצהיר כי אנחנו לא יכולים להמשיך ככה".

"אנחנו לא ישנים ולא אוכלים. אני עושה תשע תורנויות בחודש - זה פסיכי. החולים מסכנים, איך אפשר לטפל בהם כשאני נרדם להם מול העיניים ב-5:00 בבוקר? נרדמתי על הרצפה במיון", הוסיף.