מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, התייחס לאירוע מתקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה בחדרה שהתרחש השבוע. בשיחה עם גיא פלג וניסים משעל הבוקר (שישי), בתוכניתם ברדיו 103FM, אמר כי "אפשר לצפות מתקפות על בתי חולים אחרים וקופות חולים. זו מלחמה לא פשוטה ונצטרך כנראה להתמודד עם מתקפות כאלה בעתיד". אש הוסיף: "אנחנו צריכים לחזק את ההגנה שלנו".

עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי האירוע המדובר הינו בגדר "תקיפה קשה מאוד שההתמודדות איתה מאוד חשובה גם לטווח הארוך", ולדבריו נגרם לבית החולים נזק לא קטן בעקבותיו: "הפגיעה כרגע היא במידע שהיה בבית החולים, שאנחנו פועלים כדי לשחזר אותו, אבל לא נצליח כנראה לשחזר את כל כולו. הנזק הוא קיים והוא גדול. זו מלחמה לא פשוטה. התקיפות הולכות ונעשות יותר מתוחכמות".



"תחלואת הקורונה עלולה לעלות שוב בחורף"

בתוך כך, נתוני התחלואה בקורונה ממשיכים לרדת ובימים האחרונים אובחנו פחות מ-2,000 מאומתים ביממה. לראשונה מחודש אוגוסט, עומד מספר החולים הקשים על פחות מ־400. על כך אמר פרופסור אש כי "ככל שהתחלואה יורדת" ניתן יהיה להחיל הקלות נוספות על הציבור. עוד אמר והוסיף כי במשרדו "חושבים על הקלות נוספות במסגרת התו הירוק". 

פרופסור אש הבהיר כי למרות ההקלות המסתמנות, המגפה טרם חלפה ולדבריו "לא נוריד את המסכות בקרוב". עוד אמר אש כי "ככל שיותר יתחסנו אנחנו יכולים להיות יותר רגועים מהחשש להתפרצות נוספת". מנכ"ל משרד הבריאות שיתף ואמר כי גל תחלואה נוסף הוא דבר ריאלי: "אני חושש שהתחלואה עלולה לעלות שוב בחורף", הסביר. 

בהמשך, התייחס ליעילות מנת הבוסטר של החיסון, אותה קיבלו כבר מעל 3.8 מיליון איש, ולשאלה האם תהיה בקרוב עם מנה רביעית: "מקווה ומעריך שההגנה של המנה השלישית תימשך יותר זמן. זה ברור שמספר הנוגדים יירד, אבל מקווה שזה לא יהיה בצורה כזו שנצטרך להתחסן שוב בעוד חצי שנה". פרופסור אש הסביר כי לפי הערכות, ההגנה שתספק המנה השלישית תחזיק מעמד זמן ארוך יותר מזו של המנה הראשונה והשניה. יחד עם את סייג מעט את דבריו ואמר כי הוא ומשרדו יצטרכו לזהות את דעיכת החיסון כבר בלשבים מקדמים יותר "כדי שלא תהיה התפרצות נוספת".

בסיום דבריו, הביא פרטים נוספים על משבר הרופאים המתמחים, והמגעים המתנהלים במטרה למנוע את ההתפטרות ההמונית: "אני מקווה שנצליח לסיים את המשבר הזה ולהגיע להבנה. יש שיח עם המתמחים כל הזמן ועם בתי החולים והסתדרות הרופאים. אנחנו מנסים שכולם יבינו שאנחנו עושים את המקסימום כדי להגיע למטרה".