יום בהיר אחד הרגיש אושרי בוקובזה, בן 43, נשוי ואב לשניים, ממבשרת ציון, כאבים בראש ובעיניים וחש כי גופו נוטה לצד שמאל. "זה הדליק אצלי נורה אדומה וזה נסחב ימים רבים", הוא מספר. "הגעתי למיון כשהייתי כבר ממש מוטה. אני עובד במחלקת הרשומות הרפואיות של הדסה עין כרם, וגם מתופף מקצועי ומורה לתופים ורוכב אופני שטח ביומיום, והרגשתי פשוט שהגוף עובר משהו, לא יכולתי לעשות את הדברים האלה כרגיל. התחילו לערוך לי בדיקות – אבל לרגע לא תיארתי לעצמי את מה שהתברר אחר כך".

"לאושרי היה גידול שפיר בגזע המוח. מדובר בגידול די נדיר, שחייבים לנתח מהר מאוד כי הוא גורם ללחץ על המוח הקטן", מסביר ד"ר סמואל מוסקוויסי, רופא בכיר במחלקת נוירוכירורגיה בבית החולים "הדסה" ומומחה בבסיס גולגולת ואנדוסקופיה מוחית, שניתח את אושרי.

אושרי כאמור לא הבין בתחילה את חומרת המצב. "בשבת שלפני עוד טיפסתי על הרים, ופתאום, שלושה ימים אחרי, אני בחדר ניתוח. הרגשתי שנפל עליי בלוק על הראש", מספר אושרי ומוסיף כי התחבר לצוות הרפואי ובמיוחד לרופא המנתח. "גילינו שיש לנו הרבה תחומי עניין משותפים, בהם רכיבה על אופני שטח. אפילו קבענו לרכוב יחד כשאשתקם ואקבל אישור מלא לחזור לספורט שאני אוהב".

כעת, אחרי שעבר כמעט שנה של שיקום אינטנסיבי, אושרי יצא לשטח יחד עם ד"ר מוסקוויסי לרכיבת ניצחון. על הליך השיקום מספר ד"ר מוסקוויסי: "אושרי עבר שיקום מאוד מהיר, וחזר לבצע את עבודתו שלושה חודשים בלבד אחרי הניתוח – זה לא ברור מאליו, לא רואים את זה הרבה".

אושרי: "הרגע שבו ד"ר מוסקוויסי אמר לי את המשפט 'קדימה, מתי רוכבים?' היה ממש עוצמתי בשבילי. לא חשבתי שאחזור לרכוב, וסמואל פשוט דחף אותי קדימה. את נס החנוכה שלי השנה קיבלתי".