בשורה למטופלים בקנאביס רפואי: משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) בדיון בוועדה המיוחדת להסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות על מעבר משיטת רישיונות לשימוש בקנאביס רפואי למרשמים רפואיים שיינתנו על ידי רופא, כמו בכל תרופה אחרת. 

ד"ר בעז לב, נציב הקבילות למקצועות רפואיים במשרד הבריאות ומי שעמד בראש ועדה שבדקה את עניין המרשמים למטופלים שצורכים קנאביס, הודיע היום בוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, כי משרד הבריאות פועל למעבר מרישיונות לשימוש בקנאביס רפואי למרשמים.

הוא סיפר כי את המרשמים יספקו רופאים מומחים תחומיים, וכי המרשמים יהיו דיגיטליים עם כללים זהים למרשמי נרקוטיקה. הטיפול יירשם ויהיה חלק מהתיק הרפואי והמרשמים יינתנו על ידי רופאים שעברו הכשרה ייעודית מוכרת בתחום הטיפול בקנאביס. 

עוד אמר ד"ר לב כי הטיפול יחייב מעקב מובנה ותוכנית טיפול סדורה, המרשמים יינתנו במרפאות שיבצעו מעקב ואיסוף של המידע לצורך מעקב פרטני ולימוד רוחבי, מתן הקנאביס יהיה בהתאם להתוויות רשומות ורופאים ראשוניים שעברו הכשרה מתאימה יוכלו לתת מרשמי המשך טיפול וכן לשנות מינונים ומגבלות.

"המטרה שלנו היא לדאוג לטובת המטופל בהיבט הרפואי ולייצר רצף טיפולי מתאים", אמר ד"ר לב. לדבריו, נעשתה פניה לקופות החולים והן התבקשו להגיש תוכניות אופרטיביות והצגת הצרכים שלהן.  

יו"ר ועדת הקנאביס לצרכים רפואיים, ח"כ שרן השכל, בירכה על המהלך: "המעבר מרישיונות למרשמים הוא בשורה אדירה למטופלים. לא עוד רישיונות שמגיעים למשרד הבריאות ומקבלים אישור, אלא מרשם שהרופא רושם כמו כל תרופה אחרת. מסקנות הוועדה כפי שהציג ד"ר לב נותנות תקווה להמון מטופלים".