כחלק מהתוכנית של ד"ר מאיה רוזמן ברדיו 103FM עלתה מאזינה בשם רחלי, שהסתקרנה מאוד לדון בנושאי חיטוב, כושר ומה שביניהם. רחלי פנתה אל ד"ר רוזמן וסיפרה לה כי היא שמעה בעבר על "מזונות מחטבים", שאם אוכלים אותם הם יכולים לגרום לחיטוב הגוף. 

בגיחוך ד"ר רוזמן ענתה: "היא בטח התכוונה לקרואסונים, שוקולדים או גלידות. תשמעי, חיטוב זה ספורט, ודיאטה נכונה. אם תעשי חצי שעה צעידה ביום ואחר כך תתקעי פחמימות זה לא יעשה את העבודה". לדברי של המומחית, השומן הבטני הוא תוצאה של צריכת פחמימות וסוכרים, כך שאם מפחיתים בצריכת הפחמימות נוכל להרגיש ירידה חדה בשומן הבטני. אך אין כזה דבר אוכל מחטב. 

בהמשך התעניינה המאזינה ושאלה: "גם שיבולת שועל, חומוס או תמרים מכילים פחמימות – זה חל גם עליהם?". בתשובה, ד"ר רוזמן הסבירה כי לאחרונה פורסם מחקר שבחן האם כדאי לשים לב לכמות הפחמימות או לאיכותן. המסקנה שהתקבלה במחקר זה הייתה שהאיכות חשובה יותר, לכן צריכה של פחמימות "טובות" תשפיע גם על קצב העלייה בשומן הבטני. 

ושוב, אם נסתכל על התמונה הכוללת, תמיד נאלץ לחשב את כמות הקלוריות לעומת האנרגיה שאנו מוצאים. "גם אם נעשה תפריט ובו יהיו רק פחמימות טובות, כמו חומוס או שיבולת שועל שאין בהם הרבה חלבון, השומנים אמנם יתפרקו אך הגוף לא יצליח להתחטב", הסבירה המומחית.

כהמלצה היא הסבירה שתמיד יש לשלב בין כמה סוגי מאכלים, המכילים גם פחמימות איכותיות אך גם כמות חלבון תקינה. כך, בשילוב עם ספורט, תוכלו לחטב את הגוף ולהוריד את השומן הבטני.