גם אחרי למעלה מעשור של מאבק ציבורי, הרופאים המתמחים עדיין נדרשים לעבוד 26 שעות ברציפות. המשמרות הארוכות מאוד שוחקות את הסטאז'רים ומקשות על רכישת הידע והניסיון הדרושים להמשך הקריירה. 

לאחר שכבר נדמה היה שהושג פתרון, הודיע משרד הבריאות על דחיית יישום מתווה קיצור המשמרות לספטמבר 2023. בתגובה הודיע מרשם שבו חברים רופאים מתמחים רבים כי אם המתווה לא ייכנס לתוקף במועד המקורי, אלפי סטאז'רים יתפטרו לקראת סוף החודש.

"אין צורך להתריע על גודל האסון בהתפטרות כזאת", כתבו ראשי תנועת אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר הוועדה הציבורית עו"ד יצחק מינא, לשר הבריאות. "התוצאה עלולה להיות קריסת מערכת הבריאות ופגיעה אנושה בחולים". פלד ועו"ד מינא דורשים מהשר הורוביץ להיכנס למשא ומתן מסביב לשעון ולמצוא פתרון מידי לסוגיה הכאובה.

פלד הזכיר כי בשבוע שעבר, כשרופאים מתמחים התפרצו לאירוע השקת קמפיין הבחירות של "יש עתיד", ראש הממשלה יאיר לפיד אמר להם: "אתם צודקים לגמרי. אנחנו נטפל בזה". בתנועת אומ"ץ מקווים כי למרות הקשיים המובנים ביישום מידי של מתווה קיצור התורנויות, ממשלת ישראל ושר הבריאות יממשו את ההבטחה של לפיד, ובהקדם.