ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" הודיע אתמול כי למעלה מ-500 מתמחים וסטאז'רים חתמו עד כה על מכתבי התפטרות. המתמחים צפויים להגיש היום (חמישי) את מכתבי התפטרותם, החל מהשעה 14:00. מתוך מחויבות למטופלים, מהלך התפטרות המתמחים יבוצע בשלבים, כאשר מידי שבוע יוגשו מכתבי התפטרות נוספים.

"מה אעשה מלבד להתפטר, אתאבד?" מאבק הרופאים המתמחים נמשך

"נגמרתי": הילה קורח הודיעה על פסק זמן מרפואה ופרצה בבכי בשידור | צפו

ד"ר דן מיליקובסקי, מתמחה בנוירולוגיה שהגיש את התפטרותו, שוחח היום עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והסביר את צעדיהם: בצער רב היום הגשתי את התפטרותי, אין לי ברירה. יש פה החלטת ממשלה שהתקבלה על סמך שלושה משרדים והדברים היו צריכים לצאת לדרך בראשון לאפריל". 

 

מאז, מכל מיני אינטרסים שונים הדבר הזה נדחה, עד שעכשיו מנסים לתקוע מסמר אחרון לארון האומלל הזה, אבל אנו לא ניתן למסמר הזה להיתקע. אנחנו מגישים מכתבים אמיתיים והם ייכנסו לתוקף, ואם אף אחד לא יתעשת לפני שיעברו 30 יום, אז כן, מתמחים יעזבו את בתי החולים וכדאי מאוד להבין את זה", הוסיף. 

לדבריו, "באוקטובר נחתם הסכם, התפשרנו על הרבה מאוד דברים, השרה ברביבאי דחתה את היישום לספטמבר הבא. להגיד עד הספטמבר הבא, זה כמו להגיד 'אחרי החגים' - זה לא יקרה. זה לקבור את זה. מי יודע מי יהיה בכלל שר הכלכלה או שר הבריאות אחרי הבחירות".

"זה מגוחך. לא ניתן לזה לקרות, כי 26 שעות זה לא לגיטימי, לא עבור החולים ולא עבור הרופאים. זו הפרה בוטה של זכויות מאוד בסיסיות. לאף אחד לא מגיע דבר כזה. מדובר ב־60 מיליון שקלים, האוצר אפילו לא שם לב לזה באקסל, זה לא הסיפור, יש פה אינטרסים מאחור", טען. 

סייע בעריכת הכתבה:  דוד זבולוני 103fm