אנשים רבים אוהבים מאוד על לחם, במיוחד לארוחת בוקר. אין ספק שלחם הוא מקור נהדר לאנרגיה מכיוון שהוא מכיל גם אחוז גבוה של פחמימות, המומרות לאנרגיה בעת העיכול. עם זאת, מומחי תזונה מזהירים מפני אכילת לחם על בטן ריקה בבוקר.

מאחר שלחם עשיר בקלוריות ודל מאוד בחומרים מזינים, הוספת לחם לצלחת ארוחת הבוקר היא לא ממש רעיון טוב. ישנן תופעות לוואי רבות שהגוף שלך יכול לסבול מהן בעת ​​אכילת לחם על בטן ריקה, והן מיוצגות בחמש נקודות:

1- עלייה ברמות הסוכר בדם: בגלל מרכיבי הלחם, הוא מסוגל להעלות את רמות הסוכר בדם. חשוב לזכור שעלייה פתאומית ברמות הסוכר עלולה להוביל לסיכון מוגבר לפתח סוכרת מסוג 2.

2- עלייה במשקל: לחם לבן גבוה מאוד באינדקס הגליקמי, ויש לשים לב שאכילת מזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה עלול להגביר את הרעב וגם להוביל לאכילת יתר, ובכך זה יכול להוביל לעלייה במשקל או אפילו להשמנה.

3- גורם לנפיחות: לחם לבן עשיר בנתרן, מהווה מקור לנפיחות ולבעיות בריאות פוטנציאליות אחרות במערכת העיכול. אכילת מזון עשיר בנתרן דבר ראשון בבוקר - על בטן ריקה - ידוע כפוגע בבטן מכיוון שהיא קשה לעיכול, אז לעולם אל תתחילו את היום עם חתיכת לחם לבן.

4- גורם לעצירות: הפחמימות הפשוטות בלחם מזיקות ליציאות ולכן עלולות לגרום לעצירות.

5- הגברת תחושת הרעב: לחם לבן הוא כאמור מקור לאינדקס גליקמי גבוה, שעלול להוביל לרעב מוגבר ולגרום לאכילת יתר, וכמובן שזה עשוי להוסיף קילוגרמים נוספים למשקל שלך.