מומחי לב של בית החולים תל השומר החליטו להכניס בשבוע הבא את התינוקת סופיה, גיבורת פרשת העוברים בעל כורחה, לניתוח לב פתוח. לשם כך, זימנו רופאי תל השומר ארבעה מומחים מאוסטריה, בראשם הרופא שניתח את סופיה בבטן אמה בהיותה עוברה, ד״ר גראלד טולצר.

על סך 2.5 מיליון שקלים: תביעה ייצוגית ראשונה נגד בית החולים אסותא  
פרסום ראשון: הפעוטה ממחדל ההפריה באסותא סובלת מסיבוכים נוספים

בניתוח ישתתפו מנהל מחלקת לב ורופאים בכירים נוספים, בין היתר, ד"ר גור מינצר וד"ר אוריאל כץ מבית החולים שיבא בתל השומר.
את האם היולדת מייצגים עוה״ד יונתן קניר, גלית קרנר ואסף שרעף שסירבו להגיב.

עו''ד אסף שרעף (צילום: אלבום פרטי)
עו''ד אסף שרעף (צילום: אלבום פרטי)

במקביל המערכה המשפטית מתחדשת, לאחר שארבעה זוגות הגישו בקשה לבית המשפט לבדיקה גנטית כדי לדעת אם הם ההורים הביולוגים של סופיה, שנולדה לפני כשבועיים. ארבעת הזוגות עברו טיפולים בסמיכות ליולדת, ולכן בית החולים אסותא ראשון לציון קבע שיש סבירות גבוהה שהם קשורים גנטית לתינוקת.

משרד עו"ד כספי סרור ושות' ומשרד עו"ד שמואל מורן, המייצגים קבוצה גדולה של מטופלות אסותא ראשון לציון, הגישו תביעה לבדיקה גנטית לבירור קשרי משפחה בשם כמה מטופלות וזוגות, שלהם נמסר בימים אלה ממש על ידי אסותא כי הם בעלי סיכוי גבוה למעורבות בהחלפת העוברים.

עו''ד גלית קרנר (צילום: אילן ספירא)
עו''ד גלית קרנר (צילום: אילן ספירא)

עורכי הדין המייצגים מסרו: "ביהמ"ש המחוזי כבר קיבל וקבע כי זוגות רבים אינם יודעים את נפשם, וכי יש להושיט להם סעד של התרת ספקות באשר לשייכות הגנטית. קול הדם אינו ניתן להשקטה ולהדחקה. לכשליה הבוטים של אסותא יש תוצאות קשות, וזכותם של הקורבנות המסתברים לדעת אם הם הנפגעים, מה עלה בגורל עובריהם שהשיגו בטיפולים מפרכים, ואם התינוקת שנולדה היא בתם שלהם".

צוות מקצועי וניהולי מטעם אסותא, בראשות מנכ"ל הרשת גידי לשץ והנהלת בית החולים אסותא ראשון לציון, הציגו לראשי משרד הבריאות את המענה לדוח הבקרה שנעשה אצלם על ידי המשרד. מאז היוודע האירוע, אסותא נמצאת בתהליכי מיפוי, בדיקה ושיפור מתקדמים בתיאום ובשקיפות מלאה עם משרד הבריאות, כמו גם פגישה זו שהתנהלה באופן ענייני, קונסטרוקטיבי וצופה פני עתיד.

אתמול הסתיים השימוע שערך משרד הבריאות לבית החולים אסותא על האירוע הקשה של החלפת העוברים, שאירע לפני כמה שבועות.
ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות ומי שמובילה את הבדיקה בנושא, אמרה בסיום השימוע: "אני רוצה להדגיש שמעל הכל טובת המטופלות עומדת לנגד עינינו.

 "כך פעלנו מתחילת הדרך וכך גם נמשיך. הקשבנו לכל ההסברים שניתנו על תיקון הליקויים, שאלנו שאלות משלימות וביקשנו הגשת מסמכים ותיעוד נוספים. לאחר השלמת המידע על ידי אסותא הצוות יתכנס לקבל החלטות איך לנהוג".