ד"ר עומר ניב, סגן מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, התראיין היום (ראשון) בתוכנית 'איפה הכסף' של ענת דוידוב ב-103FM, והתייחס למיזם החדש בבית החולים שניידר בו יבוצע בקרוב אשפוז בית לילדים.

"המגמה העולמית היא של אשפוזים בבית, יותר ויותר דרכים לנתר מטופלים קיימים היום, ניתן לנתר חולים שמאושפזים בבית", אמ ד"ר ניב בפתח דבריו, "בעולם המבוגרים זה קיים כבר. במרכז שניידר אנחנו הראשונים בארץ שעושים את זה. אנחנו שואפים לאשפז בבית שתי קבוצות של מטופלים שלנו - קבוצה שפונה למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים, במקום להתאשפז פיזית אנחנו מציעים להם את השירות הזה ומטופלים אחרים ממחלקות האשפוז. לדוגמא, ילד אחרי ניתוח לב כנראה שזה יקרה מהר ממה שאנחנו מצפים שהוא יתאשפז בבית".

"אנחנו עוד לא ברמה של לאשפז ילד עם כוויה בביתו, אלא אנחנו בוחרים ילדים בזהירות רבה, ילדים שלא צריכים תנאים סטריליים, שלא צריכים טיפולים", הוסיף, "ילד אחרי כוויה צריך טיפול עם טשטוש, זה לא מתאים לאשפוז ביתי, לפחות לא בשלב הנוכחי של הפיילוט. אבל אני אומר – אנחנו נגיע מהר מאוד לילדים יותר מורכבים בגלל האמצעים הטכנולוגיים שמאפשרים זאת". 

לסיום אמר ד"ר ניב: "הילד בסביבה הטבעית מחלים בצורה מהירה יותר מילד שמאושפז בבית חולים כמו שאנחנו רגילים. אנחנו מאשפזים ילדים עם זיהומים של מערכת העיכול, זיהומים בדרכי השתן, מטופלים עם זיהומי עור ומערכת השלד. זיהומים של דרכי אוויר עליונות ומערכת אף אוזן וגרון. אשפוזים שלא מצריכים לא תנאים סטריליים ולא פעולות חודרניות וכואבות שזה מאוד מאתגר לעשות אותן בבית". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM