הגן את גופך לחורף: בעונת החורף חלה ירידה משמעותית בטמפרטורה, והיא מלווה בתהליכי התחדשות העור, שיער יבש, נזלת, ואף עלייה במשקל. העלייה במשקל מתרחשת בדרך כלל בחורף, כאשר אחד הגורמים הוא ירידה ברמת הפעילות וצריכת קלוריות מופרזת. בעוד שעליות קלות במשקל אין מדאיגות, עלייה משמעותית יכולה להשפיעה לרעה על היבטים מסוימים של בריאות ואיכות החיים.

אחת הסיבות הראשיות לעלייה במשקל, היא עלייה בצריכת הקלוריות. החוקרים טוענים כי העלייה במשקל בחורף, נובעת בעיקר מהסיבה הזו. הדבר יכול להיגרם מאכילה של מנות גדולות וצריכה של מזונות ומשקאות עתירי קלוריות, כגון ממתקים ומזונות עתירי שומון.

הסיבה השנייה היא שינוי בפעילות הגופנית. ככל שחודשי החורף מתקרבים, רובנו פחות פעילים מבחינה גופנית, ולכן שורפים פחות קלוריות ביום, מה שמוביל לעלייה ישירה במשקל. כמו כן, הימים הקצרים ומזג האוויר המשתנה עשויים גם להוביל לזמן מופחת יותר לפעילות גופנית.

הסיבה השלישית היא מצוקה רגשית. הפרעות רגשיות עונתיות הן סוג של דיכאון שעלול להתרחש במהלך חודשי החורף. חומרתן עשויה לנוע בין דיכאון קל לחמור, מה שיכול להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים. ישנן עדויות לכך שהפרעה רגשית עונתית נגרמת בעיקר משינויים בהורמונים כתוצאה מפרקי יום קצרים יותר. כמו כן, חשוב לשים לב ששינויים בדפוסי השינה יכולים להוביל גם לעלייה בתיאבון, והתשוקה למזונות עתירי סוכר ופחמימות עולה.

הסכנה בעלייה במשחק היא בעיה שמצטבת לאורך זמן, מה שמוביל לעלייה משמעותית במשקל. עלייה בכמה קילוגרמים יכולה להוביל את הסיכון למחלות לב, כלי דם וסוכרת. מומחים מייעצים לשמור על משקת תקין לאורך כל השנה, על ידי שמירה של דפוסי אכילה בריאים לאורך כל השנה, תוך אכילת מזונות העשירים בסיבים, ומופחתים בסוכר.