נגיף הקורונה עדיין בישראל. על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אותרו 778 מאומתים חדשים, מתוך 4,050 נבדקים. המשמעות היא כי שיעור הנדבקים היומי עומד על קרוב ל־19.2%.

עוד עולה כי מצבם של 134 חולי קורונה מוגדר קשה, ביניהם 37 מונשמים. מספר הנפטרים בישראל מפרוץ המגיפה עומד על 11,886. עם זאת, ניכר כי מקדם ההדבקה מוסיף לעמוד על 1, דבר המעיד על כך שהמגיפה לא מתפשטת ונותרת במצב יציב, כאשר בשבוע האחרון אובחנו בישראל יותר מ־11 אלף מאומתים.

בתוך כך, קונסול ישראל בשנגחאי, אדי שפירא, סיפר בפוסט בפייסבוק על הבידוד בבית החולים שבו הוחזק במשך עשרה ימים אחרי שחלה בקורונה בשבוע שעבר. "הבעיה שזה תפס אותי במקום הכי לא נכון עלי אדמות - בסין. כאן עדיין מתייחסים למקרי הדבקה באותה חומרה כאילו לא עברו 3 שנים ולא למדו דבר ודוגלים בהפרדה מוחלטת של מי שנחשף לחולים. את החולים עצמם מאשפזים בבתי חולים יעודיים. לא עזר כלום וגם אני מצאתי את עצמי בבית חולים כזה למשך 10 ימים. שום דבר לא מכין אותך לחוויה - גם לא עיסוק קרוב בנושא במשך למעלה משנתיים", כתב.

"אז איך היה?! מצאתי את עצמי בחדר בין 2 מסדרונות, סוג של אקווריום, 2 מיטות בתפוסת יחיד, 2 דלתות אוטומטיות שנפתחות בשלט רחוק ופתח קטן דמוי חלון להכנסת מגש אוכל", המשיך הדיפלומט הישראלי. "הימים עוברים בציפייה לשתי תוצאות שליליות במיוחד, בהפרש של 24 שעות בין הבדיקות. תנאים שמזכירים בית כלא (הערכה בלבד, טרם יצא לי), עשרה ימים הכי הזויים שניתן להעלות על הדעת. לא מומלץ לסובלים מקלסטרופוביה ובעצם לאף אחד!"

אתמול דיווחו רשויות הבריאות על שני מקרי מוות נוספים מנגיף הקורונה במחוזות שנדונג וסצ'ואן, אולם לא נמסרו פרטים על גילם של הקורבנות ואם היו מחוסנים. כמו כן, היו אתמול 4,213 מקרים של מאומתים חדשים עם תסמינים ועוד 27,611 מקרים של מאומתים ללא תסמינים.

על אף המספרים הגבוהים, ובצל ההפגנות הדרמטיות בשבוע שעבר, מספר ערים מרכזיות בסין, ובהן שנגחאי, מתחילות ליישם שורה של הקלות במגבלות הדרקוניות של הקורונה. החל מהיום, התושבים בשנגחאי לא יצטרכו להציג בדיקה שלילית בטווח של 48 שעות כדי לנסוע בתחבורה הציבורית או להיכנס לאתרים ציבוריים חיצוניים דוגמת פארקים ואטרקציות תיירותיות.