לא צריך להיות מומחה לתזונה כדי לדעת שמאכלים כגון המבורגרים וצ'יפס אינם טובים לבריאות, אך ישנם מספר מאכלים שזכו לתדמית "בריאה", וחלקם אף מהווים אלטרנטיבה למזון אחר ובריא פחות, שלמעשה הם אינם בריאים ללב ועלולים להזיק לבריאות.

חלב רזה

למרות שבחלב רזה יש פחות שומן רווי מאשר חלב מלא, עדיין תזונאים ממליצים לנסות חלופות כגון חלב שקדים, קשיו או סויה, המכילים יותר שומן בלתי רווי.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חלב  (צילום: אינג אימג')
חלב (צילום: אינג אימג')

משקאות קלים ללא סוכר

משקאות קלים דיאטטיים או נטולי סוכר אינם בהכרח פחות מזיקים לבריאות. מומלץ לשתות במקומם מים או תה מנטה, מכיוון שהוא מלא בתרכובות בריאות ללב המסייעות להילחם בדלקות ובנזק לתאים, וכן תה שחור וירוק הגורמים לסיכון נמוך יותר להתקפי לב ושבץ.

משקאות ממותקים (צילום: אינגאימג)
משקאות ממותקים (צילום: אינגאימג)

כיכר לחם

לחם ומוצרי מאפה הם מהמקורות הגדולים ביותר של נתרן בתזונה שלנו. לדוגמה, חתיכת לחם רגילה מכילה שליש מהצריכה היומית של נתרן המומלצת על ידי איגוד הלב האמריקאי. חלופה בריאה יותר היא לחם עם הדגנים והזרעים גלויים, המכיל לפחות 3 גרם סיבים ל-100 קלוריות.

כיכר לחם (צילום: אינגאימג')
כיכר לחם (צילום: אינגאימג')

מרגרינה

מרגרינות רבות עדיין מכילות שמן דקלים, שעלול להעלות את הכולסטרול בדם, ומומלץ להשתמש במקום בשמן זית או זרעי פשתן.

חטיפי גרנולה

למרות שהם ממותגים כאלטרנטיבה בריאה לממתקים, חטיפי גרנולה רבים מכילים תוספת סוכרים, ממתיקים מלאכותיים ושמן דקלים, שהם מזיקים לבריאות הלב. במקומם מומלץ לאכול אגוזים, שיבולת שואל או פירות יבשים.

גרנולה (צילום: הילה סער)
גרנולה (צילום: הילה סער)