העולם נפרד הלילה מ-2022 וזו גם ההזדמנות לשנות כמה הרגלים תזונתיים ולהפוך את האוכל שיש בבית שלנו לבריא ומזין הרבה יותר. מספר הרגלים שכדאי לכם להיפטר מהם וכמה כאלה שכדאי לאמץ

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

1. לזרעי הצ'יה מגיע מקום בתפריט התזונתי

הזרעי הצ'יה, בעלי "כוח העל, מצאו את דרכם למזונות רבים וכך גם לראש רשימת הטרנדים של TikTok בשנת 2022. מומחים אומרים שזרעי הצ'יה הרוויחו את הרעש יחצני שלהם כי הם עמוסים בסיבים ועשירים בנוגדי חמצון. אפשר להוסיף כף זרעים לשייק או להשרות אותם בחלב צמחי להכנת חטיף.

2. לא צריך לזרוק את כל פירות לפח

תות בודד מצופה עובש עשוי להיות מגעיל ולא אכיל, אבל אלא אם לשאר הגרגרים בקופסה יש סימנים גלויים של נבגים, אתה יכול לשמור אותם במקרר - רק חשוב לבדוק שוב שהם נטולי עובש לפני שאתה אוכל אותם .

3. אתה יכול להרגיש טוב יותר עם אותו קפה של הבוקר

חוקרים מצאו שאנשים ששתו 1.5 עד 3.5 כוסות קפה ביום, אפילו עם כפית סוכר, היו בסיכון נמוך ב-30% למות במהלך תקופת המחקר מאשר אלו שלא שתו קפה. סיבה נוספת להצדיק להגיע לספל הקפה הראשון (או השני, או השלישי) שלך.

4. יין טבעי אולי לא באמת טוב יותר 

יש מעט מחקרים המגבים את הטענות ולפיהם יין טבעי עשוי להוביל לבריאות מעיים משופרת, והנגאובר הוא הנגאובר בין אם אתה שותה יין טבעי או דברים רגילים.

5. למלא את הגוף בנוזלים

אתה לא צריך להסתמך רק על מים כדי למלא את הגוף בנוזלים. הפירות והירקות האהובים עליך הם גם מקורות נהדרים של הידרציה. שלח יד למלונים, תותים, תפוזים, ענבים, מלפפון או סלרי.

צלחת פירות, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
צלחת פירות, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

6. הגבילו את כמות הבשרים המעובדים שאתם אוכלים

נקניקייה מזדמנת לא תהרוס את בריאותך, אבל בשר מעובד נקשר לסרטן, סוכרת מסוג 2 ומחלות לב. חלופות מבוססות צמחים הן הימור בטוח יותר: מצא חלופה שמעובדת בצורה מינימלית ככל האפשר.

7. הפוך את הדגנים המלאים לחלק בסיסי מהתפריט 

רוב האנשים לא אוכלים מספיק מהם, אבל פרוסת לחם מחיטה מלאה, חצי כוס שיבולת שועל מבושלת או שלוש כוסות פופקורן מוקפץ, יספקו את הדרישה היומית המומלצת לדגנים מלאים.

8. החליפו את התה במאצ'ה

מאצ'ה היא אבקת תה ירוק יפני המופקת מעלים צעירים של שיח התה. על אף שאין מחקר סופי שזהו מזון בריאותי, למאצ'ה עשויים להיות כמה יתרונות - כולל אספקת נוגדי חמצון בשפע ושפע של קפאין.

9. הימנעו מחטיפים

פירות יבשים, ממתקים, סוכריות גומי - מזונות אלה יכולים להיתקע בשיניים וברווחים ביניהן, מה שמאפשר לסוכר להישאר בפה ולדלק את צמיחת החיידקים. עם זאת, ישנם כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי להדוף עששת, כולל לעיסת מסטיק ללא סוכר ולגמוע משקה ממותק במקום ללגום אותו לאורך היום.