זריקת הרזיה חדשה של חברת תרופות אמריקאית "אלי לילי" המסייעת בירידה משקל עשויה להפוך לאחד התרופות הנמכרות ביותר בכל הזמנים. המומחים בטוחים שהתרופה, הנקראת 'טירזפטיד', תזכה לאישור של מינהל המזון והתרופות האמריקאי כבר בשנה הבאה.

אם היא תקבל את האישור, היא תצטרף לשתי תרופות פופולריות אחרות ויקרות שאושרו לאחרונה בשוק: וויגובי וסאקסנדה, שתיהן תוצרת חברת התרופות הדנית "נובו נורדיסק". המכירות השנתיות של טירזפטיד עשויות להגיע לשיא של 48 מיליארד דולר, כך מעריכים מומחים בבנק אוף אמריקה. גורמים בוול סטריט העריכו מנגד שהתרופה תגיע ל-25 מיליארד דולר במכירות שנתיות - נתון שיחלוף על פני השיא של 20.7 מיליארד דולר שקבעה התרופה יומירה לטיפול במגוון מחלות דלקתיות ב-2021. 

בחברת התרופות האמריקאית סירבו להתייחס למחירה של התרופה, אולם גורמים המעורים בפרטים טענו כי כי יצרנית התרופות תוכל לתמחר אותו בדומה לוויגובי, שהמחירון שלו עומד על כ-1,500 דולר לאספקה ​​של חודש, ולסאקסנדה שעולה כ-1,350 דולר לאספקה ​​של חודש.  

התרופות הוכחו בניסויים קליניים כיעילות ביותר לירידה במשקל. כל שלוש התרופות, הניתנות בזריקות, פועלות בצורה דומה: הן מחקות הורמון המסייע להפחית את צריכת המזון והתיאבון. עם זאת, ה-טירזפטיד' של אלי לילי מחקה גם הורמון נוסף, הנקרא GIP, אשר יחד עם הפחתת התיאבון, עשוי גם לשפר את האופן שבו הגוף מפרק סוכר ושומן.

ניסוי קליני מתקדם מצא כי מינון גבוה של טירזפטיד עזר לחולים לרדת 22.5% ממשקל גופם בממוצע, טוב יותר מכל תרופה הקיימת כיום בשוק. לרוב החולים בניסוי היה מדד מסת גו (BMI) של 30 ומעלה. מנגד, וויגובי וסאקסנדה הפחיתו את משקל הגוף בכ -15% וכ -5%, בהתאמה.