אנשים רבים מעדיפים לשתות כוס מים לפני ארוחת הבוקר, כי יש לזה יתרונות רבים. אבל האם שאלתם את עצמכם מה המפרט של אותה כוס מים? תזונאית רוסית חשפה מה היא כוס המים ה"אידיאלית" ומה הם היתרונות בשתייתה לפני ארוחת הבוקר.

ד"ר דריה רוסקובה טוענת כי "כדי להפעיל את עבודת מערכות הגוף בבוקר, יש לשתות כוס מים מסוננים או מי מעיינות, ולא מי ברז או מים מורתחים", כי "במים שעברו הרתחה חלים שינויים מבניים שמביאים לאיבוד תכונותיהם המועילות". היא הוסיפה כי מים מינרליים אינם האלטרנטיבה הטובה ביותר מכיוון שהם מכילים אחוז גבוה של גזים".

לדברי ד"ר רוסקובה, טמפרטורת המים שמומלץ לשתות על בטן ריקה צריכה להיות בין 22 ל-25 מעלות צלזיוס.

לדבריה, "מים קרים וקרח אינם מיטיבים עם מערכת העיכול, מכיוון שהטמפרטורה בקיבה היא 37 מעלות צלזיוס ובמעיים 38 מעלות. לכן, מים קרים מגרים את הקרום הרירי של הקיבה והמעיים, כלי הדם מתכווצים וחילוף החומרים הופך איטי יותר, והדבר גורם להחרפת בעיות שונות כגון צרבת, נפיחות ועצירות.

עוד אמרה התזונאית, כי עדיף לשתות מים בישיבה ובלגימות קטנות, ולא בלגימה אחת. רצוי שהכמות לא תעלה על 450 מיליליטר, ולאחר מכן כדאי לאכול ארוחת בוקר תוך פרק זמן מקסימלי של חצי שעה.

לדבריה, "אפשר לשתות מים עם לימון רק אם אין חומציות, צרבת ורגישות לפירות הדר". באשר למים עם ג'ינג'ר, הם עוזרים להסיר בצקת (נפיחות הנגרמת על ידי עודף נוזל שנלכד ברקמות הגוף) ויש להם השפעה אנטיבקטריאלית קלה, אולם "לא מומלץ לשתות אותם במקרה של מחלות בדרכי הנשימה וטמפרטורת גוף גבוהה מאחר שג'ינג'ר מעלה את טמפרטורת הגוף ואת לחץ הדם. לגבי מים עם דבש, זה בעצם מים עם סוכר, אז זה יכול לגרום לצרבת ונפיחות בבוקר, כמו גם לעלייה במשקל".