מחקר נרחב וחדש שפורסם היום (שלישי) בארה"ב מצא כי מבוגרים שאינם שותים מספיק מים עלולים להזדקן מהר יותר, להיות עם סיכון גבוה יותר למחלות כרוניות ולהיות בעלי סיכוי גבוה יותר למות צעירים יותר.

התוצאות מבוססות על נתונים שנאספו במשך 25 שנים מיותר מ-11 אלף מבוגרים בארה"ב. המשתתפים שהגיעו לביקורים רפואיים עבור המחקר היו בגילאי 45 עד 66, ולאחר מכן חזרו למעקבים בגילאי 70 עד 90.

החוקרים בחנו את רמות הנתרן בדם של המשתתפים, מכיוון שריכוזים גבוהים יותר הם סימן לכך שסביר להניח שהם לא צרכו מספיק נוזלים. החוקרים מצאו כי המשתתפים עם רמות גבוהות של נתרן בדם הזדקנו מהר יותר מבחינה פיזיולוגית מאלו עם רמות נמוכות יותר, מה שבא לידי ביטוי בסמנים בריאותיים הקשורים להזדקנות, כמו לחץ דם גבוה, כולסטרול וסוכר בדם.

לכל משתתפי המחקר היו ריכוזי נתרן בדם הנחשבים לטווח התקין, אבל הממצאים הצביעו על כך שאנשים עם רמות בקצה הגבוה יותר של טווח נורמלי זה, היו בסבירות גבוהה ב-50% להראות סימני הזדקנות גופנית מעבר למה שהיה צפוי עבור שנותיהם בהשוואה לאנשים עם רמת נתרן נמוכה בדם. כמו כן, היה להם גם סיכון מוגבר של כ-20% למוות בטרם עת.