בחודשים הקרים רבים מאיתנו מסתייעים במפזר חום על מנת להתחמם, אך מומחים מזהירים כי הוא יכול להוות סיכון בטיחותי משמעותי לבני הבית. נתונים שנאספו על ידי הרשויות בארה"ב מצביעים על כך ש-65 בני אדם בממוצע נהרגים בשריפות הנגרמות על ידי מפזרי חום בשנה, זאת בנוסף ל-150 פצועים. 

מעונן, קריר וסיכוי לגשם מקומי: תחזית מזג האוויר לסוף השבוע

לא רק לילדים: כך תהפכו את משקה השוקו החם שלכם לבריא יותר

לורי מור-מרל, שעומדת בראש מנהל הכיבוי האמריקאי, הסבירה בשיחה עם CNN כי ישנם כמה גורמים שיכולים לעשות את ההבדל בחימום הבית, תוך שמירה על הבטיחות. 

1. הציבו את מפזר החום במרחק שלושה מטרים לפחות מחומרים דליקים: הסיבה העיקרית להתלקחות שריפות, לדבריה, היא הצבתם קרוב מדי לחפיצים דליקים כגון ספה, וילונות וניירות. היא מציינת כי חשוב גם להציבו על משטח שטוח ויציב כדי שלא ייפול. 

2. אל תשאירו אותו דולק כשאין אף אחד בחדר: זה הגיוני שאתם רוצים שהבית שלכם יישאר חם, אבל כשמדובר במפזר חום זה עלול להפוך את המצב למסוכן ביותר. "אפשר לחשוב על זה כמו על נר. אתה לא משאיר נר דולק כשאתה יוצא מהחדר, וזה צריך לחול גם על מפזרי החום שלכם", מסבירה מור-מרל.

3. הרחיקו את מפזרי החום מהישג ידם של ילדים וחיות מחמד: "כמו שלא תשאירו נר בהישג ידם של ילדים או ליד בעלי חיים סקרנים, אל תעשו זאת גם כשמדובר במפזרי חום", אומרת מור-מרל, שממליצה להציב אותם במקום שאליו לא יוכלו ילדים וחיות המחמד להגיע.

4. התקינו אזעקת עשן וודאו שהיא פועלת: גם אם תהיו זהירים ככל הניתן, לפעמים דברים יכולים להשתבש. "לכן", אומרת מור-מרל, "ודאו שאזעקות האש תקינות".