בית המשפט החליט הבוקר (רביעי) לאשר פעם נוספת ביצוע בדיקות גנטיות למטופלות מאסותא. כמו כן, החליט בית המשפט לדחות את המלצתן של האופורופסיות שמונו לתינוקת סופיה, שלפיהן יש לקבוע כבר עכשיו כי היולדת ובן הזוג שלה הם אלו שיגדלו אותה. זאת לאחר שהצוות המשפטי המליץ לפני כשבוע וחצי כי התינוקת שנולדה בחודש אוקטובר בבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן, תוסיף ותגדל אצל האם שילדה אותה.

לאחר ההחלטה הקודמת, נמסר מטעם האפוטרופסיות לדין: "הצוות המשפטי ביצע עבודת חקר משפטית, וסקר הלכות רלבנטיות במשפט הישראלי והבינלאומי, וכן נערכו בדיקות עומק עובדתיות מקיפות ופגישות עם כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות הצוות הרפואי המטפל בקטינה ואף התקיימו התייעצויות עם מומחים להתפתחות הילד, במטרה להגיע להמלצה שתשרת את טובתה של הקטינה באופן המיטבי. המשקל המרכזי בהמלצת האפוטרופסיות לדין ניתן לנסיבותיה האישיות הייחודיות של הקטינה, לרבות המחויבות לשמור על יכולת התפתחותה התקינה. בנוסף יש לציין כי עמדת האפוטרופסיות לדין שהוגשה לבית המשפט מתחשבת גם בשיקולי הצדדים השונים בהליך, והמחירים הכבדים שהם משלמים".

כזכור, התינוקת סופיה הייתה גיבורת פרשת העוברים בעל כורחה, במסגרתו אישה בהריון גילתה כי העובר שהוחזר לה בטיפולי הפוריות - אינו שלה. המקרה נודע מבית החולים אסותא ראשון לציון, והוא מתייחס לאירוע בו בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהריון, שעברה החזרת עוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית. התינוקת - שזכתה לשם סופיה - נולדה כאשר איש אינו יודע מיהם הוריה הביולוגיים.