"דובי זה לא רק צעצוע. הוא יכול, בין היתר, לסייע בהתמודדות עם מצבים כמו מתח וחרדה והוא חלק כמעט בלתי נפרד מתקופת הילדות", כך מסבירה ד"ר מורן כהן אילוז, פסיכולוגית התפתחותית של שירותי בריאות כללית במחוז דרום, לקראת יום פו הדב הבינלאומי שיחול ביום רביעי.

יום פו הדב מצוין מדי שנה ב־18 בינואר, יום הולדתו של הסופר הבריטי א.א מילן (1882־1956), שחיבר את הספר. ברחבי העולם נהוג לציין אותו בפיקניקים עם המון דבש ובקריאת סרטים וצפייה בסרטים של פו הדב.

ד"ר כהן אילוז מציינת שורת יתרונות שיש לפו ולשאר הבובות הפרוותיות בתרומה שהן מעניקות להתפתחותם הרגשית של ילדים ואשר נמצאות כמעט בכל בית, שבו יש ילדים קטנים: "תינוקות רכים נחשפים לחומרים ולמרקמים שונים, אשר מגרים את מערכת החושים שלהם ומרחיבים את עולמם התחושתי ואת הידע שלהם על העולם", היא מסבירה.

לדבריה, הבובות הרכות שהם מוצאים בין המשחקים הראשונים שמוצגים בפניהם, מספקות גירוי למערכות התחושה השונות, כמו למשל, למערכת הראייה, בשל הצבעוניות שלהן, ולמערכת המישוש דרך המגע הרך והנעים עם עורם.

לחלקן יש פונקציות של רשרוש או הבהוב, וכשהתינוק מניע אותן או לוחץ ומפעיל את הפונקציה, הוא משכלל מיומנויות סנסו־מוטוריות ולומד על היכולת שלו לפעול ולהשפיע על העולם.

מעבר לכך, נראה כי לרכות של הבובות יש גם ערך רגשי, בנוסף לערך של ההתנסות התחושתית. לדבריה, הבובות משמשות פעמים רבות כ"אובייקט מעבר", שמסמל בעיני הילד את הנוכחות המרגיעה של ההורה, ומסייע לילד להיפרד מהדמויות המטפלות ולצאת לעולם הרחב. "הרכות והנעימות של הבובות מהווה תחליף לחום ולקרבה להורה, ומאפשרות לילד להתמודד באופן עצמאי יותר מול העולם", היא מציינת.