אירוע אלימות התרחש היום (שישי) נגד צוותים רפואיים התרחש בחדר המיון לילדים בביה"ח אסף הרופא-שמיר כאשר נדחף כיסא על אחות מאחר וזוג הורים לא היו מוכנים להמתין שיגיע תורם לרופא. צוות הביטחון של המרכז הרפואי הוזעק למקום והאישה נעצרה ונלקחה לחקירה במשטרה. הצוות הרפואי נפגע קלות ולא נזקק לטיפול. 

"נשבית את המערכת": צוותי הרפואה בסורוקה שבתו כאות מחאה על האלימות כלפיהם
בגלל חילוקי דעות על הטיפול: הורים הגיעו עם בנם לסורוקה ותקפו רופא

תחילה, זוג ההורים הגיע עם תינוקת בת שלושה חודשים שסבלה מקוצר נשימה, ולאחר שהאחות ערכה לה בדיקה ראשונית היא ביקשה מהם להמתין עד שיגיע תורם לרופא. אולם, האם הודיעה כי היא לא מוכנה להמתין והתחילה לקלל את האחות והיא מנגד ביקשה מהאם לצאת. באותו שלב, האם דחפה כיסא על האחות וזרקה מסך מחשב לכיוון רופאה. 

פרופ ערן קוצר, מנהל מלר"ד ילדים: "בימים אלה העומסים במיון רבים ולפעמים יש צורך להמתין לבדיקת רופא ואחות. קדימות הטיפול נעשית על פי הדחיפות הרפואית ואנו מבקשים מהציבור לגלות סבלנות".

מחאה בבית החולים סורוקה נגד האלימות כלפי הצוות הרפואי (צילום: ארנולד נטייב)

כזכור, זהו מקרה נוסף של אירוע אלימות בבתי החולים, לאחר שבשבוע שעבר תושב חורה בן 24 תקף במקל שישה אנשי צוות סיעודי במחלקת ילדים בבית החולים סורוקה, ארבעה מהם נזקק לטיפול רפואי ומצבם מוגדר קל. צוותי משטרה שהוזעקו למקום עצרו את החשוד בתקיפה לחקירה.

כמו כן, בני זוג בשנות ה־20 לחייהם מירוחם תקפו בשבוע שעבר רופא ילדים בכיר בסורוקה גרמו לו לחבלות לאחר שלא היו מרוצים מהטיפול בבנם. השניים נעצרו. בני הזוג דרשו טיפול מיידי בילד, ולאחר מכן החלו לאיים על הרופא ולתקוף אותו. השוטר המוצב בנקודת המשטרה בבית החולים הוזעק למקום, טיפל באירוע ועיכב את שני החשודים.