ארגון הבריאות העולמי ציין 75 שנים להיווסדו, ופרס את הגורמים שייעזרו לנו לנהל אורח חיים בריא יותר, ולפתח הרגלים טובים לחיים. 

להלן המלצותיו:

  • שינה תקינה: במידה והשינה שלכם במהלך הלילה הייתה גרועה, לא רק מידת הריכוז ייפגע. חוסר שינה עלול להגביר את הסיכון לבעיות במצב הרוח, פיתוח אסטמה, שבץ ופגיעה בתוחלת החיים. המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן המליץ למבוגרים לישון לפחות שבע שעות בלילה, אך ציין כי גם איכות השינה חשובה. מחקרים הראו כי חשוב לקבוע לוח זמנים לפיו נלך לישון ונתעורר, כמו גם חשוב לשמור על חדר השינה שלנו חשוך וקריר, ולהתרחק מהמסכים מוקדם יותר.
  • אוכל מזין: תזונה ים תיכונית יכולה להפחית את הסיכון לסוכרת, כולסטרול גבוה, דמנציה, אובדן זיכרון, ודיכאון. תזונה מעין זו נעשית דרך בישול פשוט על בסיס צמחי, וכל ארוחה מתמקדת בפירות וירקות, דגנים מלאים, שעועית וזרעים, עם מעט אגוזים ודגש רב על שמן זית כתית מעולה.
  • פעילות גופנית: ספורט הוא הכרחי לנפש בריאה. משרד הבריאות ושירותי האנוש האמריקאי ממליץ לאנשים בין הגילאים 18 ל-64 לעסוק לפחות ב-150 דקות של פעילות גופנית מתונה או 75 דקות של פעילות גופנית נמרצת בכל שבוע, כמו גם בפעילויות לחיזוק שרירים לפחות פעמיים בשבוע.
  • קשרים חברתיים: חברויות טובות וחזקות הן המפתח לא רק להקלת הלחץ, אלא גם לחיזוק הבריאות הפיזית שלנו. אנשים צריכים להשקיע בתחום הבריאות הזה על ידי השקעה רבה יותר ביצירת קהילה, הציעו מומחים.
  • הורדת מתח: אין ספק, מתח יכול לשלוח את גופינו למאבק, מה שמעלה את רמת הקורטיזול. רמות גבוהות יותר של קורטיזול עלולות להחמיר מצבים בריאותיים כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת ובעיות כרוניות במערכת העיכול. תזונה מאוזנת, שינה טובה, פעילות גופנית ותמיכה חברתית יכולים לעזור בהפחתת מתחים, כמו גם טכניקות של נשימה ומדיטציה.