עבור אנשים רבים, כאבי גב יכולים להקשות על התפקוד בחיי היומיום. יש לכך השפעה על התזוזה ועל צורת החשיבה שלנו. שמירה על גוף בריא כחלק משגרת היום יום, היא המפתח למניעת כאבי גב. למרבה הצער, אנשים רבים אינם מודעים לפעולות שמקלות על כאבי הגב או לצעדים שניתן לנקוט כדי בכלל להימנע מהם. לכן, הנה חמש תיקונים יומיומיים שכדאי לכם להכיר.

סובלים מנדודי שינה? זה הפרי שיפתור לכם את הבעי
האם התחביב הפופולרי יכול להחליף ביקור בחדר כושר?

זוזו והרבה
הגוף שלנו זקוק לתנועה מספקת לאורך היום כדי לשמור על תנועתיות של מפרקים ודם לזרום דרך השרירים שלנו כדי למנוע את הנוקשות שתורמת לכאבים. זה נכון במיוחד עבור חוליות עמוד השדרה ושרירי הגב. השתדלו אל לחפש תמיד את מקום החניה הקרוב לחנות, אל תעלו במעלית כשיש לכם אפשרות לעלות במדרגות.

כאשר אתם צריכים לשבת במשך תקופות ממושכות, הגדירו טיימר לקום כל שעה לכמה דקות. דקות נוספות של תנועה מסתכמות ליתרונות בריאותיים גדולים לטווח הארוך. תנועה פעילה של 11 דקות בלבד ביום מאריכה גם את תוחלת החיים שלנו. בין אם זו הליכה יומית או יוגה של חמש דקות. זוזו.

החליפו צדדים

למרבית הפעולות שלנו, אנו משתמשים בדרך כלל בצד מסוים של הגוף. כאשר אנו משתמשים יתר על המידה בצד הדומיננטי שלנו, אנו יוצרים דפוסי שרירים של חולשה ומתח המגבירים את הכאב ואת הסבירות לפציעה, במיוחד בגב שלנו. בין אם מדובר בפתיחת דלתות, נשיאת תיק, מחזיקים רצועה בטיול עם הכלב, זכרו להחליף צדדים.

תקנו את חוסר איזון הגוף

בדיוק כפי שאנו מחליפים צדדים כדי לאזן את גופנו, עלינו להיות מודעים לחוסר האיזון שבתנועות שלנו ולתקנם כדי שיהיו סימטריות. בין אם מדובר בהליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה וכדומה. הגוף שלנו מתוכנן לבצע פעילויות אלו בדפוס מאוזן, מתחלף והדדי. כאשר אנו חורגים מאותה סימטריה על ידי שימוש בלעדי בצד אחד, אנו עלולים להשתמש יתר על המידה בשרירי הגב בצד אחד של גופנו וליצור מתח בעמוד השדרה המוביל לכאבי גב.

גב כפוף

אולי נדמה שהדבר היחיד שאנחנו צריכים לעשות כדי להימנע מהתופעה הוא לתפוס את עצמנו עושים זאת ולהפסיק, אבל כיצד אנו יכולים למנוע את ההרגל הרע הזה מלכתחילה? אל תכווצו רק את הכתפיים לאחור כדי למנוע גב כפוף, היציבה והנשימה קשורות לגב גם כן. לכן, עלינו לבדוק את הנשימה שלנו כאשר אנו יושבים זקוף. נשימות ארוכות ועמוקות תומכות ביציבת הגוף שלנו להימנע מכאבי גב מיותרים.

השתדלו להירגע

על פי מחקרים, מתח פסיכולוגי הוא גורם סיכון ידוע לכאבי גב. אולי יישמע קלישאתי, אבל מכיוון שרוב הלחץ הנפשי נגרם מהתמקדות בעבר או בעתיד, מודעות אקטיבית לרגע ההווה מפחיתה את הלחץ.