לפי מחקר חדש שפורסם בעיתון ההודי "הינדוסטאן טיימס", אוכמניות מועילות במיוחד לנשים שסובלות בדרך כלל ממחסור בחומרים מזינים וויטמינים בזמן גיל ההתבגרות. אבל לאוכמניות יש המון יתרונות בריאותיים - לכל אחד, בכל זמן, בכל גיל.

מומחה הכושר ההודי, מינשקי מוהאנטי, הסביר לעיתון כי "אוכמניות הן דלות בקלוריות ועשירות בחומרים טובים, מספקות תזונה עשירה בויטמין C, נוגדי חמצון וסיבים. הן מסייעות להילחם בנזק לתאי חמצון ועוזרות להגן מפני הזדקנות, סוכרת ומחלות לב וכלי דם, אשר הן קשור ישירות ללחץ הדם.

אוכמניות (צילום: ingimage ASAP)
אוכמניות (צילום: ingimage ASAP)

כמו כן, לדבריו, אוכמניות תורמות להפחתת נזקי השרירים אשר נגרמים מפעילות גופנית מרובה. "תכונות נוגדי החמצון משפרות את ביצועי המוח, אשר מעכבים ישירות ירידה נפשית", הוסיף.

מומחית בכירה לבריאות המעיים, ד"ר נישה בג'אג', גילתה כי הרמות הגבוהות של ויטמין C באוכמניות הן "חיוניות בוויסות רמות הפרוגסטרון, במיוחד בשלב הקדם וסתי". לדבריה, צריכה של יותר פירות יער לפני הווסת מובילה להקלה בתסמיני PMS, כאבי מחזור. "על ידי איזון רמת הפרוגסטרון, אוכמניות עשירות גם בנוגדי חמצון טבעיים ובפיטונוטריינטים אנטי דלקתיים, שיכולים להגביר את הפוריות אצל נשים".

הפחתת דלקות והגנה על תאים

ד"ר בג'אג' הסבירה: "ככל שצריכת נוגדי החמצון דרך התזונה גבוהה יותר, כך גדלה ההפחתה בגלי חום, הזעה, נדודי שינה, אי שקט, עייפות ובעיות נפשיות במהלך גיל המעבר. כמו כן, הוכח כי אוכמניות מסייעות לטיפול נגד סרטן השד וצוואר הרחם, בשל נוכחותם של חומרים כגון אנתוציאנינים ופלבונואידים המסייעים בהפחתת דלקת, בהגנה על תאים מפני נזקי DNA המובילים לסרטן, ועצירת ריבוי תאים ממאירים.