עם ותק של 18 שנה כמיילדת החליטה חני רבינוביץ מבית החולים הציבורי אסותא אשדוד לעשות צעד נוסף הקשור בנתינת חיים – ולתרום כליה.
חני ביקשה לעשות זאת דווקא ביום השואה. "ביום שמסמל את רצונם להמית – אני בוחרת ברצוני להחיות", הסבירה.

חני מספרת: "התפקיד שלנו בעולם יכול להיות הרבה יותר חשוב וגדול ממה שאנחנו חושבים. אנחנו לא חיים רק לעצמנו, חייבים לחשוב על האחר ועל כלל ישראל. ואין דרך או שליחות חשובות יותר מאשר לתת חיים, כל אחד בהתאם ליכולותיו וכישוריו. כפי שכתוב, "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו". כך חונכתי וכך אני מחנכת את ילדיי ונכדיי".

"החלטתי לבחור במקצוע המיילדות בגלל השליחות שלו ומשמעות התפקיד של המיילדת להיות המסייעת בהוצאת התינוק לאוויר העולם, אך בשנים האחרונות חשתי שאני יכולה וגם רוצה יותר. לאחר מחשבה החלטתי להגשים חלום ולתרום כליה, ולאחר שנתיים של הכנות, וככל שהתקרב מועד ההשתלה, ביקשתי שההליך יתקיים דווקא ביום השואה".

"ביום שמסמל אולי יותר מכל את ניסיון הכחדת עם ישראל, יום של עצב גדול, היום הזה יהיה גם יום של מתן חיים. זה הניצחון הנוסף על הנאצים. תרומת כליה היא זכות גדולה ואני תקווה שעוד רבים וטובים, בני העם הכל כך מיוחד הזה, ילכו בעקבותיי". עוד אמרה חני: "אני יודעת שסבתא שלי, שהתחבאה חמש שנים במרתף בגלל הנאצים, חשה היום ניצחון גדול".

חני תיכנס לחדר הניתוח היום, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בשעות הצהריים.