סקר מקיף שנערך ערב יום העצמאות ה־75 של ישראל מגלה כי המתח הרב ששורר בקרב הציבור פוגם גם באיכות השינה. על פי הסקר, שנערך על ידי חברת Swiss System, שבו השתתפו כ־6,000 איש, עולה כי 60% מהישראלים מבלים זמן ערות במיטה של בין 15 דקות לשעה לפני שהם נרדמים, 26% - בין שעה לשעתיים, ו־14% ערים במיטה יותר משעתיים לפני שהם הולכים לישון.

25% מהמשתתפים בסקר סיפרו שהם נכנסים בשעה קבועה למיטתם, 47% השיבו כי הם נכנסים למיטה בערך באותו זמן ו־28% ענו כי השעה משתנה מדי יום. לשאלה מה אנחנו נוהגים לעשות במיטה לפני שהשינה משתלטת עלינו, 70% השיבו כי הם צופים בטלוויזיה, 13% עובדים במחשב, ו־17% עדיין קוראים ספרים לפני השינה. 58% מהישראלים מתעוררים מדי בוקר בעזרת שעון מעורר, כשליש מתעוררים ביקיצה טבעית והאחוז הנותר בדרכים אחרות.

עוד עולה מהסקר כי רק חמישית מהישראלים (22%) לא מתעוררים מהשינה במהלך הלילה. כמעט מחצית מהישראלים (48%) מתעוררים פעמיים או יותר במשך הלילה, ו־30% העידו שהם מתעוררים לפחות פעם אחת. המשתתפים נשאלו בסקר אם הם זזים במהלך שנתם. 42% השיבו כי הם זזים מעט, ואילו לא פחות מ־57% זזים הרבה.

ומה באשר לרמת הסבל בשל הנחירות של בן הזוג? 34% השיבו כי הם סובלים או סובלות במידה מועטה מהרעש, 28% ענו כי "מדובר בהחלט בסבל רב" ו־38% בני ובנות מזל ענו כי הם כלל לא סובלים מהרעש.