הטחינה הגולמית, אחת המרכיבים המוכרים ביותר במטבח המזרח- תיכוני, הפכה למרכיב שמסמל הרבה יותר ממרקם טעים על סלט. מדובר במוצר שהצליח להפוך מכוכב בשוק המקומי בישראל לאחד המרכיבים המבוקשים בעולם כולו.
הטחינה נצרכת במגוון רחב של דרכים, ולא רק כרוטב בחומוס או בפלאפל. כיום היא משולבת במאפים, קינוחים, ממרחים ייחודיים, ואפילו משקאות. המוצר הפשוט הזה הפך לסמל לבריאות ולאיכות עבור מיליוני אנשים.
יצאנו לבדוק כמה אנחנו משלמים על טחינה מחוץ לבית, והממצא המרכזי הוא הפערים המשמעותיים בין רשתות השיווק והמותגים השונים. המוצר הפופולרי ביותר הוא טחינה גולמית באריזת 500 גרם, והפער בין מחירי אותו המוצר ברשתות השונות מגיע ל-89%, פער משמעותי. גם בין המותגים קיימים הפרשי מחיר, כמו הפער בין מותג הפרימיום "טורקיז" של אחווה לבין מוצר של הר ברכה, העומד על 100%.