תוצאותיה החברתיות של מלחמת ה-7.10 הממושכת והמדממת של השנתיים האחרונות מציבים בפני חיילי צה"ל אתגרים נפשיים ופיזיים מורכבים.
המערך, המופעל באמצעות פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת של חברת "Femi", מספק מעטפת טיפולית הנותנת דגש מיוחד לבריאות הנפש, לצד שירותי רפואת מומחים בתחומים שונים. מדובר בשינוי משמעותי שמטרתו להתאים את המענה הרפואי הצבאי לקצב החיים והשירות הנוכחיים.
התהליך כולל "אינטייק" ראשוני והתאמת מטפל/ת אישי לצרכיו של החייל. השירות מאפשר למשרתים לעבור סדרת טיפולים קבועה, כאשר כל התהליך, מקביעת התור ועד הטיפול עצמו, מתבצע באמצעות המחשב או הטלפון הנייד. יכולת זו לקבל מענה רגשי מהיר מהיחידה או מהבית, ללא הצורך לצאת ולחפש מענה חיצוני, מהווה מרכיב קריטי בעידוד הפנייה לעזרה נפשית.
השירות ניתן לחיילים ללא עלות, כחלק ממעטפת השירות הצבאית. הגישה לכלל השירותים בפלטפורמה נוחה ופשוטה. חיילים יכולים לתאם פגישה דרך הפלטפורמה הדיגיטלית או באמצעות הפניה מרופא או קב"ן, ללא צורך במאבק ממושך על תורים.
מעבר לבריאות הנפש, שירות הטל-רפואה מנגיש שורה של שירותי רפואה מומחית נוספים שעד היום דרשו המתנה ארוכה או יציאה מיוחדת מהבסיס. הפלטפורמה מאפשרת קביעת תורים מהירה לרופאים בכירים בתחומים השונים עם ייעוץ מקוון מלא שכולל אבחון ראשוני, מתן סיכום רפואי, ובמידת הצורך גם הנפקת מרשמים הניתנים למימוש מיידי בבתי המרקחת הצבאיים או האזרחיים, מה שמקצר באופן דרמטי את זמן הטיפול.
זאת לצד שירות פיזיותרפיה מרחוק המבוסס על טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת למטפלים לעקוב אחר תרגילי השיקום של החייל בזמן אמת גם כשאינו יכול להגיע למרפאה.