הסקר, שגובש בוועדת היגוי רחבה שכללה נציגים ממערכת הבריאות, בחן מדדים כמו תחושת ביטחון, יחס הצוות, איכות המידע שנמסר, תהליך השחרור, תנאי האשפוז והמאמץ שנדרש מהמטופל לקבלת טיפול או תשובות.
על פי הציון המסכם, בית החולים לניאדו בנתניה זכה במקום הראשון עם 88 אחוזי שביעות רצון, אחריו הסקוטי בנצרת עם 87 אחוזים, המשפחה הקדושה בנצרת, מעייני הישועה בבני ברק ויוספטל באילת כולם עם 86 אחוזים. סורוקה בבאר שבע מוביל את קבוצת מרכזי העל עם ציון של 85 אחוזים, וחותם את החמישייה הפותחת.
בקצה השני של הרשימה נמצאים ברזילי באשקלון עם 79 אחוזים, וולפסון בחולון ושמיר (אסף הרופא) בציון של 78 אחוזים, המרכז הרפואי נהריה עם 77 אחוזים, הלל יפה בחדרה והדסה הר הצופים בירושלים עם 75 אחוזים, ובתחתית הרשימה המרכז הרפואי פוריה עם 74 אחוזים בלבד.
82 אחוזים מהמשיבים הביעו שביעות רצון כללית גבוהה מחוויית האשפוז, נתון כמעט זהה לסקר הקודם שנערך בשנת 2021. הנתון הבולט ביותר הוא תחושת הביטחון של המטופלים: 86 אחוזים אמרו שהרגישו בידיים טובות, נתון שלדברי המשרד מעיד על אמון גבוה בצוותים הרפואיים גם בתקופה מאתגרת במיוחד.
מדדים נוספים מצביעים על תמונה מורכבת יותר: מדד היחס האישי עמד על 84 אחוזים, מדד השחרור על 83 אחוזים, המענה לצרכים ללא מאמץ על 78 אחוזים בלבד, ומדד התנאים הפיזיים, הנמוך ביותר, על 76 אחוזים. ממצאים אלה מצביעים על כך שתנאי האשפוז עדיין אינם משביעי רצון.
הבדלים ברורים ניכרים בין סוגי המחלקות. המחלקות הפנימיות קיבלו ציונים נמוכים משמעותית ממחלקות הכירורגיה ומיתר המחלקות, בעיקר בשל עומסים, תנאים פיזיים צפופים וזמינות נמוכה יותר של צוותים. לעומת זאת, במחלקות הכירורגיות הדגישו מטופלים את היחס האישי ואת תחושת הביטחון שקיבלו במהלך הניתוח וההחלמה.
הסקר משרטט גם תמונה גיאוגרפית של מערכת הבריאות: בצפון מובילים בתי החולים הנוצריים הסקוטי והמשפחה הקדושה שנודעים ביחס אישי ובשירות קהילתי. בדרום בולט סורוקה, שהצליח לשמור על שביעות רצון גבוהה למרות העומסים בתקופת הלחימה. במרכז מובילים לניאדו ומעייני הישועה, שניהם מוסדות פרטיים־ציבוריים בעלי גישה קהילתית.
משרד הבריאות מדגיש שהסקר אינו רק כלי דירוג אלא גם מנגנון שיפור למנהלי בתי החולים. לכל מוסד נשלחת תמצית דו"ח הכוללת את הציונים בכל מדד, השוואות לפי סוגי מחלקות ונושאים שדורגו נמוך במיוחד, במטרה לשפרם לאורך זמן.
מהסקר עולה עוד כי לדעת המאושפזים הקשר האנושי בין המטפל למטופל הוא המרכיב המשמעותי ביותר בחוויית השהות בבית החולים. רופאים, אחיות וצוותים פרה־רפואיים קיבלו מחמאות רבות על יחס אישי, הקשבה וזמינות. לעומת זאת, נושאים כמו צפיפות, רעש, מזון, זמינות מיטות וזמני המתנה לשחרור הוזכרו שוב ושוב כנקודות לשיפור. נתוני הדירוג המלאים פורסמו באתר משרד הבריאות.