בשנים האחרונות צצות מדי פעם המלצות מוזרות לכאורה, אבל הן בדרך כלל לא נולדות משום מקום. אחת מהן היא ההמלצה לשים כפית שמן זית בתוך הקפה של הבוקר, לפעמים עם הבטחות שזה "מאזן הורמונים", "עוזר לגיל המעבר", "שורף שומן", "מפעיל את חילוף החומרים" או "מרגיע קורטיזול". כמו בהרבה טרנדים תזונתיים, גם כאן יש גרעין אמת: שמן זית הוא באמת מזון איכותי ובריא, וקפה הוא משקה שנחקר לא מעט. הבעיה מתחילה כשמחברים ביניהם ומייחסים לחיבור הזה תכונות שאין לו.