יו"ר למענכם יוסי ערבליך: "הבינה המלאכותית היא בשורה אדירה למערכת הרפואה, אך השימוש בצ'אטים בנקודות הזמן הנוכחית עלול לייצר שגיאות. התרעתי בפני משרד הבריאות באפריל אשתקד, ואני שמח שמנכ"ל משרד הבריאות אימץ את המלצתי".
ממשרד הבריאות נמסר: "שמירה על פרטיות המטופלים, הסודיות הרפואית ואבטחת המידע נמצאות בראש סדר העדיפויות בכל הנוגע להכנסת טכנולוגיות. משרד הבריאות רואה בבינה מלאכותית (AI) מנוע משמעותי לחדשנות ולקידום מערכת הבריאות, ופועל לעידוד הטמעתה. השימוש בכלי AI ציבוריים, חינמיים וחיצוניים כרוך בסיכוני סייבר ובחשש לחשיפת מידע רפואי רגיש".
"במרץ 2026 פרסם משרד הבריאות הנחיה המחייבת את כלל ארגוני הבריאות להפסיק את השימוש בכלים אלה ברשתות הארגוניות ולעבור לכלים מאובטחים בלבד, בכפוף לניהול סיכונים מתאים. במקביל לכך, משרד הבריאות מוביל מהלכים לשילוב פתרונות הגנה ייעודיים שיאפשרו להרחיב את השימוש בבינה מלאכותית, גם במחשבים המחוברים לרשתות הארגוניות תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של פרטיות, אבטחת מידע והגנת סייבר".