קבוצת ההאקרים אנונימוס סודן טענה הלילה (שני) כי הפילה את אתר "המוסד" באמצעות מתקפת סייבר מסוג מניעת שירות. בפרסום בחשבון הטלגרם של הקבוצה נכתב כי לצד אתר "המוסד", הותקף גם אתר הביטוח הלאומי. בהמשך הם כתבו כי "המתקפה הזו היא הכנה למתקפה גדולה".

כלים חזקים מבעבר: עשרות תקיפות סייבר במהלך הסופ"ש - זה הנזק שנגרם
מתקפת סייבר נוספת: האקרים תקפו את אתרי האוניברסיטאות הגדולות בישראל
מתקפת הסייבר נמשכת: אתרי חברת חשמל והאוניברסיטה הפתוחה הופלו

תחילה, בביטוח הלאומי הכחישו את דבר המתקפה, או תקלות כלשהן - אך לקראת שעות הצהריים מסרו: "במהלך הלילה היו ניסיונות חוזרים של ארגון הקורא לעצמו "אנונימוס סודאן" ליצירת "פקק" לכניסה לאתר הביטוח הלאומי ולאתרים מוסדיים נוספים. הארגון משתמש בבוטים ברחבי העולם, וגם בישראל - כדי לייצר עומס על הרשתות ולגרום לאי זמינות השירות. כיידוע, אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות משמשים עבורם כטריגר".

"עם זאת, חשוב לציין ולהבהיר: מדובר בפעילות שמתבטאת ביצירת מסה גדולה של בקשות מידע מהאתר ובכך מייצרת עומס חריג לקבלת השירות. למען הסר ספק – האתר לא קורס, אין חשש כלל לפרטים ומידעים אישיים של הציבור ומדובר בניסיונות הטרדה ותו לא.
הביטוח הלאומי עוקב, פועל ומתואם כל העת מול גורמי המקצוע הרלוונטיים", נכתב בהודעה. 

אופיר בן אבי, סמנכ"ל מערכות מידע הדגיש: "ברור לנו שיום הזיכרון ויום העצמאות הוא טריגר עבור קבוצות אנטי ישראליות כדי לייצר נזק תודעתי ולא פרופורציונאלי. הביטוח הלאומי ממשיך לפעול לילות כימים בהגנה על מערכות המידע. המידע הפרטי והאישי של אזרחי ישראל מוגן ושמור".

כאמור, שמה של הקבוצה נקשר למספר מתקפות שנרשמו על אתרים שונים במדינה מתחילת החודש. בין היתר, במהלך סוף השבוע של "יום ירושלים האיראני" נרשמו עשרות מתקפות, הכוללות כ-60 תקיפות סייבר, הכוללות הפלת אתרים, השחתה של אתרים עם סיסמאות אנטי ישראליות, דיווחים על פריצות למצלמות, מערכות ניטור מים והשתלטות על מאגרי מידע של כמה אתרים קטנים.