טרגדיה ביום העצמאות: מעיין, תינוק כבן שנה, נהרג היום (רביעי) בתאונת דרכים קטלנית בין שני כלי רכב, על כביש 40 בסמוך לצומת הנגב. צוותי מד"א וכוח רפואה צה"לי הגיעו לזירת התאונה, וקבעו את מותו של התינוק.

אביו אליה ואחיו אורי בן ה-7 נפצעו באורח אנוש. האם איליה, ונטע ושחר בני ה-6 וה-4 נפצעו בינוני. הם פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי. בתוך כך, כביש 40 נחסם לתנועה בצומת משאבי שדה בשני הכיוונים.

מעיין ז''ל  (צילום: באדיבות המשפחה)
מעיין ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

על פי המסתמן, התאונה נגרמה לאחר שנהגת בנתיב הנגדי פגעה ישירות ברכב המשפחה. כנהוג בדרך כלל בתאונות קטלניות מסוג זה, ילקחו ממנה מנות דם, על מנת לבחון האם היא הייתה תחת השפעת אלכוהול או סמים.  

פאראמדיק מד"א רפאל בנימינוב וחובש בכיר במד"א איברהים אלאעסם סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הרכבים היו מעוכים לגמרי, 3 פצועים מבוגרים היו לכודים ו-4 ילדים היו מחוץ לרכבים. יחד עם כוח רפואה צבאי ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו בטיפול הרפואי. פעוט כבן שנה היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות בשטח רופא צבאי קבע את מותו. ילד כבן 6 שנפצע באורח קשה בראשו פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח כשבמקביל, חולצו מהרכבים גבר כבן 40 שנפצע באורח קשה ו-2 נשים שנפצעו באורח בינוני. לאחר פעולות החילוץ המורכבות גם הם פונו לבית החולים בניידות טיפול נמרץ של מד"א. 2 ילדים נוספים שנפצעו באורח קל טופלו במקום ע"י כוח רפואה צבאי שפינה אותם לבית חולים כשהם בהכרה מלאה ומצבם יציב".

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן, מסר⁩: "בעיצומו של יום העצמאות, התבשרנו בבשורה קשה מאוד, בתאונה דרכים קטלנית, בה היו מעורבים תושבי היישוב נוקדים, משפחת דומנוביץ', מעיין הקטן נפטר מפצעיו". אנו מצטרפים לבקשת האם אילה, להרבות בתפילה לרפואת הפצועים ומחבקים את קהילת נוקדים ואת המשפחה שלה מעגלים ענפים ביישובי גוש עציון".

״אני משתתף בצערה הכבד של המשפחה ושולח החלמה לפצועים. כביש 40 בחלקו הגדול סובל מתשתית לקויה ולא סלחנית לטעויות הנהג. ללא גדר הפרדה בין הנתיבים כל טעות קטנה עלולה לגרום לתאונה קטלנית כפי שאירעה היום. הכתובת היתה על הקיר והכביש הזה מסוכן ואדום לכל מי שבוחר להשתמש בו", נמסר מטעם מנכ״ל עמותת אור ירוק עו״ד יניב יעקב. 

"במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מתהדרים בתקציב חדש וגדול ולכן חלק ממנו חייב להיות מופנה לשיפור התשתית בכבישים האדומים מרובי התאונות כמו כביש 40. לא תמיד רק הנהג אשם ולכן  אסור לנו לחכות לאסון הבא ורק אז לשפר את התשתית בכביש״, הוסיף.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, התייחס לאירוע ואמר: "חגיגות יום העצמאות נקתעו עם היוודע על התאונה המחרידה ותוצאותיה המזעזעות בכביש 40 שבנגב. אני שולח את תנחומיי למשפחתו של הפעוט שנהרג ומתפלל לשלמותם ובריאותם של הפצועים. כמו כן, אני מצפה ממשרד התחבורה להשלים את תהליך התכנון להרחבת כביש 40 ולהתחיל את הביצוע של ההרחבה באופן המידי. לצערי הרב התאונה הזאת רק מוכיחה שאסור לנו לאבד זמן נוסף שעלול לעלות בחיי אדם.״