חברת "רימילק", מובילה עולמית בפיתוח וייצור של חלבוני חלב מן הצומח, הודיעה כי הוענק לה אישור ראשוני מסוגו בישראל לשיווק חלבון חלב שאינו מן החי, המופק על ידי תהליך התססה ייחודי. ג'ייסון רוזנברג, מנהל פיתוח עסקי בחברה, שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק בֺ-103fm וסיפר על הצעד המשמעותי.

"רגע היסטורי ומרגש מאוד. כמו כל מוצר מזון חדש ששמים אותו על המדף, אנחנו צריך לעבור תהליך רגולטורי ולוודא שהמוצר בטוח לצריכת אדם", אמר רוזנברג בפתח השיחה.

כשהתבקש להסביר במה מדובר בדיוק, השיב: "בגדול, בחלב שיוצא מהפרה יש מספר מרכיבים, כשהעיקרי מהם הוא מים והמשניים הם חלבון, שומן וסוכר", ציין. "החלבון של החלב הוא למעשה החלק הפונקציונלי ביותר של המוצר, זה שמשמש כרכיב בסיס לייצור של הרבה מוצרי חלב שונים, כמו יוגורטים, גבינות וגלידות. אז אנחנו פיתחנו שיטה כדי לייצר את אותו החלבון, בתהליך של התססה - התוצאה הוא רכיב לתעשיית המזון שזהה לחלבון שיוצא מהפרה".   

בהמשך, הסביר: "היתרון הוא לייצר את אותו הדבר שכולנו אוהבים, אבל לעשות את זה עם הרבה יותר ידידותיות לסביבה. בנוסף לכל זה, אנחנו גם יכולים לתת מענה לאותם הצרכנים שהם טבעוניים או מפחיתנים ומחפשים לצרוך מוצר שאינו נגע בבעל חיים".

לסיום אמר, כי "אבקת החלבון שאנחנו מייצרים תוכל להחליף את אבקות החלבון שמגיעות מחלב הפרה, אם כי יש לנו עוד כמה צעדים שאנו צריכים לעשות כדי לייצר בכמויות שיספקו את האפשרות להימנע מבעלי חיים כמפעל יצרני. זה דבר שייקח כמה שנים".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm