אגודת העיתונאים ירושלים קוראת לראש הממשלה, בנימין נתניהו לעצור מיד את מסע ההסתה נגד העיתונות והעיתונאים בישראל. יושבי ראש האגודה, עפרה סתת מילוא ומיקי קליין: "אחרי הורדת תחזית הדירוג הכלכלי, אנחנו עדים להורדת הדירוג של ישראל בתחום חופש העיתונות, הדברים הולכים ומצטברים לתמונה עגומה וקשה של סכנה ברורה ומיידית לדמוקרטיה הישראלית".

ארגון "עיתונאים ללא גבולות" (RSF) מפרסם היום את מדד חופש העיתונות העולמי ובו ישראל מדורגת במקום ה-97, לאחר שדורגה במקום ה-88 בשנה שעברה. "נוף התקשורת הישראלית התערער בעקבות עלייתה לשלטון של ממשלה שמאיימת על חופש העיתונות", נכתב בדוח.

בשבועות האחרונים, הותקפו עיתונאיות ועיתונאים רבים במהלך ביצוע עבודתם, בעיקר במהלך ההפגנות על רקע הרפורמה המשפטית והמחאה נגד ההפיכה המשטרית. "כשראש הממשלה מדבר על 'ערוצי התעמולה', שר התקשורת יוצא נגד עיתונאים, שר המשפטים נגד השופטים והשר לביטחון לאומי נגד הקצינים, הממשלה חותרת תחת יסודותיה של הדמוקרטיה", אומרים ראשי אגודת העיתונאים בירושלים. האגודה מנטרת את תקיפות העיתונאים וצוותי התקשורת, פועלת בנושא מול גורמי האכיפה ונציגיה אף קידמו דיון חירום בנושא במועצת העיתונות והתקשורת.