שר הפנים משה ארבל הודיע היום (חמישי) על הורדת הגיל להוצאת דרכון לעשר שנים מ-18 ל-16. טרם השינוי, תוקפו של דרכון שהוצא על ידי אזרח ישראלי בן פחות מ-18 הוא חמש שנים בלבד. שינוי זה לא יחול רטרואקטיבית, אלא רק בדרכונים חדשים.

בדברי ההסבר, מבהירה רשות האוכלוסין וההגירה כי כיום תושבי מדינת ישראל מקבלים מגיל 16 תעודת זהות בתוקף לעשר שנים. 
בתיקון זה, יושווה התוקף המרבי של הדרכון לתוקף תעודת הזהות. 

שר הפנים, משה ארבל הסביר את השינוי: "כחלק מהמדיניות להקל על הציבור ולשפר את השירות, החלטתי לקדם את התיקון האמור, שיחסוך למאות אלפי בני 16 ו-17 את הצורך בהגעה ללשכות רשות האוכלוסין וההגירה אחרי חמש שנים, ובכך, יוכלו לחדש הן תעודת זהות והן דרכון לאחר עשר שנים".

יש לך הרבה זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

משה ארבל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
משה ארבל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הודעה זו מגיעה ברקע המחסור החמור בתורים לחידוש דרכונים, שנמשך כבר למעלה משנה. לפני מספר שבועות התייחסה רשות האוכלוסין  לתחקיר שבו נטען כי המחסור בתורים לחידוש דרכון נובע לכאורה מהשתלטות של קבוצה מאורגנת, אשר מוכרת תורים במאות דולרים ברשת הטלגרם.

"בעקבות הפרסומים מהשבוע האחרון על מכירת תורים, רשות האוכלוסין מבהירה - הרשות זיהתה את הסוגיה כבר לפני מספר שבועות ובעקבות כך, נוטרו מספרי טלפון אליהם שויכו עשרות תורים והתורים נמחקו. בפעולה זו, פינתה הרשות מעל 5,000 תורים לרשות הציבור. אנו ממשיכים לפעול לניטור המספרים ולטפל בנושא עד שימוגר", נכתב בהודעה הרשות.