מאות מתושבי פתח תקווה והסביבה, מסורתיים, דתיים ושאינם דתיים, מימין, שמאל ומכלל גווני הקשת הפוליטית, התקבצו הערב (חמישי) סמוך לכיכר גורן, לשיח מעגלים שמחבר לראשונה בין מתנגדי הרפורמה לתומכי הרפורמה המשפטית. במהלך השיח, כל אחד מהנוכחים הציף את עמדתו בסוגיה, לפעמים בטונים צורמים, ולרוב בטונים שהעניקו חשיבות לערב הזה. כל אחד ואחת מהנוכחים פתחו על השולחן את עמדותיהם - בעד ונגד הרפורמה במערכת המשפט - במטרה להגיע להבנות, תוך קיום שיח מכבד וראוי.

חבר האופוזיציה בעירייה, עורך הדין אורי אוהד, שהיה ממארגני הערב ציין כי "הכל החל בהפגנה שנערכה לפני כחודש בכיכר גורן, כאשר במקום נערכו הפגנות בעד ונגד הרפורמה. המשתתפים בהם הטיחו האשמות ואף גידופים אחד בשני. בשלב מסוים, ניגשו מספר משתתפים במחאה והציעו לקיים שיח, כדי להבין כל אחד את דעותיו של השני".

מעגלי שיח בפתח תקווה בנושא הרפורמה המשפטית (צילום: פרטי)
מעגלי שיח בפתח תקווה בנושא הרפורמה המשפטית (צילום: פרטי)

לדבריו, אותו היום הוביל למפגש שהיה טעון בתחילה, אך בהמשך מרתק, ומלא בתקווה, כי למרות השסע והפילוג שניכרים בעם - עדיין ניתן לשבת (אם רוצים)  ולהגיע להסכמות ולהבנות, או לפחות להכרה כל אחד בדעות ובנסיבות של האחר, ולו רק כדי למנוע הפרות סדר התפרעויות ואלימות סביב הרפורמה המשפטית - אם היא תצא אל הפועל ובין אם לאו.