אפליה באוטובוסים באשדוד? תושבים באשדוד טוענים כי קו 80 בעיר, של חברת "אפיקים" מדיר נשים ולא נותן להן לעלות לאוטובוס. באחד המקרים נערה בת 17 סורבה לעלות לאוטובוס, כאשר מנגד ניתן לגבר לעלות. מבדיקת "מעריב" עולה, כי מסלול האוטובוס עובר ברחבי העיר אשדוד, בין רובע ג לרובע ח, ארבעה ימים בשבוע ולא מצוין כי מדובר בקו פרטי או לגברים בלבד. 

לירז, אמה של הנערה סיפרה ל"מעריב": "היו שתי סיטואציות. במקרה אחד הנהג סימן לה עם הידיים לא לעלות לאוטובוס. בפעם נוספת היא הייתה בתחנה יחד עם עוד בחורה וגבר חרדי. הנהג נתן לגבר לעלות ולשתי הנשים הוא פשוט סגר את הדלת. אין לי בעיה עם דת, אבל שלא יכפו את זה עליי".

עוד הדגישה: "הבת שלי הייתה לבושה בצניעות. היא הייתה פשוט בהלם מהמקרה, היא בסך הכל ראתה שהקו עובר במסלול שלה, היא לא ציפתה לזה".

בעקבות התקרית, כתבת של אתר "אשדודי" עלתה לאחד האוטובוסים בעיר ושאלה מתי צפוי להגיע קו 80, כפי שניתן לראות בתיעוד, הנהג הסביר לה כי הקו הוא של "בנים" וכי "לא יעלו אותך - זה קו של כולל".

אפלייה באוטובוסים באשדוד. צילום: באדיבות אתר "אשדודי"

שי מלכה סמנכ"ל אלקטרה אפיקים מסר בתגובה: "מבדיקת המקרה עולה, כי במהלך ביצוע קו שירות בעיר אשדוד, עצר הנהג בתחנה על מנת לקלוט נוסעים. עת רצתה נוסעת לעלות לאוטובוס, החלו עשרות נוסעים חרדים בתוך האוטובוס לצעוק שיקסע במטרה למנוע ממנה לעלות לאוטובוס. הנהג שאגב אינו חרדי, אמר לה שעדיף שלא תעלה מחשש לשלומה".

"אנו מבהירים כי שירותי התחבורה הציבורית ללא יוצר מן הכלל זמינים לכל אדם ללא קשר למינו, אמונתו וזהותו המגדרית והמקרה דנן מבטא התמודדות מקומית ומקרית ואינו מבטא את מדיניות החברה. בעקבות המקרה, הוזמן הנהג לשיחה וההנחיות חודדו בקרב כלל הנהגים", הוסיף.