לקראת הילולת הרשב"י במירון, שתתקיים בל"ג בעומר השבוע, נערכה ביום שישי האחרון ישיבה במקום, ובה לקחו חלק השר לענייני ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש, הממונה מטעם הממשלה על האירוע, פרויקטור מירון יוסי דייטש ומפקד המחוז הצפוני במשטרה ניצב שוקי תחאוכה.

כ־160 אלף כרטיסים נמכרו לאירוע. הפרויקטור דייטש סיפר כי "ברגע שיצאו הכרטיסים, כ־60־70 אלף כרטיסים נמכרו בשלוש־ארבע שעות".
קצין אג"מ במחוז הצפוני נצ"מ רן לוי אמר: "המשטרה ערוכה ל'מבצע מירון', ואנחנו כבר אחרי אישור התוכניות על ידי מפקד המחוז והמפכ"ל. שיתוף הפעולה עם הפרויקטור מצוין".

כשנתיים לאחר האסון בהילולה במירון, שבמהלכו נספו 45 בני אדם, במה שהוגדר כאסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות המדינה, יש מי שהגדיר את הצלחת האירוע השנה למבחן גדול של הציבור החרדי, בכל הנוגע לניהול ברמה הלאומית ולשילוב מוצלח עם מוסדות המדינה. בהודעה קולית שהופצה לכלל הציבור החרדי בשישי האחרון, השר פרוש פנה לעולים למירון וביקש מהם להקפיד על כללי המתווה. בפתח ההודעה ציין פרוש כי "השנה זכינו להחזיר את המסורת לקדמותה, ולאפשר לרבבות בית ישראל להגיע כדי לציין את ל"ג בעומר בשמחה ובבטחה".

אסון מירון  (צילום: דוד כהן פלאש 90 )
אסון מירון (צילום: דוד כהן פלאש 90 )

הוא הוסיף: "המתווה שגובש כולל שיפורים רבים שאותם תוכלו לראות במירון, סביב מתחם הציון שבו הוכשרו מתחמי והכשרת דרכי גישה חדשים. אנא הימנעו מהגעה למצבי דוחק מסוכנים, התנהגו בערבות הדדית וזכרו שיש עוד יהודים שרוצים להגיע למירון - והם תלויים בכם".
גם בארגון זק"א שוקדים על ההכנות האחרונות לקראת האירוע. הארגון יפעיל מוקדים לאיתור נעדרים בשיתוף עם המשטרה. המוקדים ממוקמים במעלה ההר מירון במתחם זק״א ובמרכז הציר הראשי של מתחם הילולה. במקרה שבו אדם ילך לאיבוד, ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 (ללא כוכבית) או להגיע לעמדה. מתנדבי זק"א והמשטרה יפעלו לאיתור הנעדר.

בנוסף לפעילות המוקדים לאיתור הנעדרים, מתנדבי הארגון יחלקו עשרות אלפי בקבוקי מים קרים, ואף יוקם מתחם להטענת מכשירים ניידים.