לקראת ל"ג בעומר מתקיים בבית שמש מבצע "בוחרים להאיר", שנועד להיאבק נגד תופעת החרמות במערכת החינוך. לקראת המבצע ציינו יוזמיו כי בל"ג בעומר אף אחד לא נשאר לבד, והוסיפו: "מתעניינים, שואלים ומוודאים שכולם מוזמנים".

היוזמה החלה כשבמנהל קהילה בעיריית בית שמש הוחלט, בשיתוף סיירת הורים מתנדבים, להעביר פנייה שקטה במערכת החינוך העירונית, שלפיה לקראת ל"ג בעומר אף אחד לא נשאר בבית. מדובר בסיירת המורכבת מתלמידים והורים שיזמו את הרעיון, שלפיו כל תלמיד שאין לו מדורה או שלא מרגיש נוח במסגרת שלו - יוכל לציין את ל"ג בעומר במסגרת חלופית. לצורך כך, יצרו מתנדבי הסיירת, ביחד עם אגף קהילה, מדורות חלופיות.

בעירייה ציינו כי המאבק במניעת חרמות בקרב תלמידים והשיח לגבי ההשלכות החמורות של התופעה הם מוקד פעילות ההורים המתנדבים לקראת ל"ג בעומר, וכי השבוע הם עסקו בכך גם במסגרת בית הספר.

"אנחנו שמחים לראות התגייסות הורים מתנדבים, כדי לחזק את הפעילות המשותפת עם התלמידים, האומרת כי אין מקום לחרם", ציינה מנהלת אגף קהילה במנהל החינוך מורן יצחק והוסיפה: "מדורות ל"ג בעומר מהוות מפגש חברתי, והן עוד נקודה בפעילות שלנו בתחום זה. בבית שמש בוחרים להאיר בל"ג בעומר, בוחרים לראות את הטוב ולומר שיש מקום לכולם. השקעה משמעותית בפעילות מנע מחזקת את המרקם החברתי".

עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש, סיכמה: "בבית שמש אנחנו מבקשים לקחת אחריות סביב תלמידי העיר. חשוב עבורנו, בצד עשייה חינוכית איכותית, גם לעטוף את התלמידים במסגרת אגף קהילה גם מעבר לשעות הלימודים. מדובר באחד מהפרויקטים המרגשים ביותר הפועלים בעיר".