Biomed Israel 2023, כנס מדעי החיים וטכנולוגיות הבריאות הבינלאומי המוביל של ישראל, שיערך בשבוע הבא בין ה-18-16 במאי במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב, יארח לראשונה משלחת של מנהלים בכירים מאבו דאבי, דובאי וקזבלנקה.

בכנס צפויים להשתתף אלפי אורחים כולל מנהלים בכירים של חברות, מדענים, רופאים, משקיעים וביניהם למעלה מ-1,000 אורחים מחו"ל מיותר מ-45 מדינות. בדומה לשנים קודמות, מאות חברות ישראליות מתחום מדעי החיים, לרבות למעלה מ-100 סטארט-אפים, תצגנה את פתרונות והטכנולוגיות החדשניות שפיתחו.

בכנס יתקיימו מספר אירועים בהשתתפות מומחי בריאות בכירים שיגיעו מהמדינות השותפות להסכמי אברהם. ביניהם, הרצאת מליאה עם מנהל פארק המדע של דובאי ומצגת של מנכ"ל מרכז תאי הגזע של אבו דאבי שתוצג במסגרת מושב המסחור האקדמי. המשלחת תקדיש חלק משמעותי מביקורה לבניית קשרים ושיתופי פעולה אסטרטגיים עם עמיתים מתעשיית מדעי החיים הישראלית. 

סוזן. קיי. פיינסטון, יועצת בכירה, Princeton Capital Advisors שמילאה תפקיד מרכזי בארגון הביקור: "Biomed Israel, כאירוע מדעי החיים המוביל במזרח התיכון וצפון אפריקה, מהווה הזדמנות יוצאת דופן עבור חברות וארגונים במדעי החיים ממדינות השותפות להסכמי אברהם למצוא שותפויות שירחיבו את הגישה לתרופות מצילות חיים ויספקו למטופלים טכנולוגיות רפואיות חדשניות".

פיינסטון הוסיפה: "השותפות להסכמי אברהם מקיימות כבר שיתופי פעולה עם ארגונים בישראל לטובת מטופלים ברחבי האזור. בין היתר, המרכז הרפואי שיבא כבר פרץ דרך עם הקמת בית חולים חדיש מסוגו במנאמה, בירת בחריין וחברת טבע משתפת פעולה עם קופר פארמה ממרוקו. הכנס מספק במה הן לחגוג את היוזמות הללו והן להצביע על סדרי עדיפויות אסטרטגיים, טכנולוגיות חדשות ומבטיחות ויעדים משותפים של המדינות השותפות להסכמי אברהם".

הנהלת הכנס כוללת את רותי אלון, מייסדת ומנכ"לית חברת Medstrada, ד"ר אורה דר, מומחית בכירה למדעי הרפואה וחדשנות רפואית וד"ר ניסים דרוויש, רופא ומנכ"ל קרן Eliraz Ventures. השלושה מייחסים חשיבות רבה לאירוח משלחת מכובדת זו של השותפות להסכמי אברהם לצורך קידום שיתוף הפעולה האזורי בתחום מדעי החיים באזור, בתקווה שהביקור השנה יחנוך מסורתית שנתית.

ד"ר ניסים דרוויש, רופא ומנכ"ל קרן Eliraz Ventures וחבר הנהלת הכנס: "באמצעות שותפויות וחדשנות, השותפים להסכמי אברהם יכולים לממש את הפוטנציאל לשנות את עולם הבריאות ולספק פתרונות משופרים למטופלים במזרח התיכון ומעבר לו".       

משמאל לימין-רות אלון, ד''ר אורה דר, וד''ר ניסים דרוויש (צילום: אלכסנדר אלמן)
משמאל לימין-רות אלון, ד''ר אורה דר, וד''ר ניסים דרוויש (צילום: אלכסנדר אלמן)

רותי אלון, חברת הנהלת הכנס: "Biomed Israel, שבו יתארחו משלחות מהמזרח התיכון, אפריקה ומרחבי העולם מקדם את החזון המשותף של חברה בריאה ושמחה יותר בישראל, בקרב שכנותיה ובכל העולם. רפואה במיטבה יכולה לאחד את כולנו ולממש את התפישה שלכל בני האדם יש זכות שווה לבריאות ולרווחה. פעם אחר פעם נוכחנו ביכולת של חדשנות רפואית לשפר את איכות החיים ולגשר בין תרבויות ומדינות".